Klacht: Lijn 157

op 28 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik en mijn vriendin pakte dinsdag 27 september de bus lijn 157 richting Oss om 22:42. Leek niks anders dan normaal, de chauffeur had zitten praten met een collage van Lijn 305 (richting Oss), die reden tegelijk weg vanaf het station. Bij het wel rijden vond ik al dat zijn optrekken, gas geven en sturen gehaast was. hij heeft de hele reis zitten bumperkleven op lijn 305. De bussen reden veel te hard.
Ik weet niet of onze bus vanwege een reden bushalte tempellaan tot en met raadhuisplein overgeslagen maar het kwam over als of hij daar geen zin in had. Bij de afslag naar Son op de snelweg reed hij kei hard ook over de uitvoegstrook. Hij wilde 305 voor hem weg drukken naar de linker baan. Hij reed bijna over de vluchtstrook om 305 in te halen. Bus 305 schuin voor ons was ook eng bezig, hij steeds knipperlicht naar recht aan, het leek alsof hij naar onze strook steeds kwam. Ook binnen de bebouwde kom reed hij veel te hard, kei hard afremmen en dan alsnog veelste hard door de bocht vliegen, bij kruispunten op drempels remde hij nauwlijks af waardoor we letterlijk in de lucht vlogen.
Ik en mijn vriendin Else van G. vonden het echt eng. Het was gehaast, chaotisch en onverantwoordelijk gedrag. Voor een auto van recht had hij never nooit optijd voor had kunnen stoppen. Laat staan een fietser, dan was de fietser zwaar gewond geraakt op zijn mist om geen enkele reden.
Ik ben met veel te vreden maar dit vonden Else en ik echt niet kunnen.

Als er veilig en verantwoordelijk gedrag word vertoond. Dat ik niet bang hoef te zijn dat de bus een andere weggebruiker raakt. Dat er rekening wordt gehouden aan de maximalesnelheden waardoor ik comfortable mijn reis kan afleggen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 28 september 2016 om 06:38 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht. Dit klinkt ernstig. Ik heb dit verhaal doorgestuurd naar de teammanager in de regio zodat zij dit verder uit kan zoeken en met de betreffende chauffeurs kan bespreken, zodat ook hun kant van het verhaal gehoord wordt. Wij betreuren het dat jullie je hierdoor gisteravond niet veilig hebben gevoeld. Onze excuses voor het ervaren ongemak.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Colombiana