Klacht: lijn 157 richting eindhoven halte hobostraat te Uden

op 20 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn dochter van 12 jaar gaat sinds dit schooljaar met de bus lijn 157 naar Eindhoven. Gisteren 19-09-2016 stond ze ruim op tijd bij de halte, de bus zou om 6.40u aankomen en zij was er al vanaf 6.30. Ze ziet 2 bussen aankomen lijn 305 en lijn 157. Ze stond al klaar om meteen in te kunnen stappen alleen de 305 stond voor de halte waardoor zij door moest lopen naar achteren maar de 157 reed meteen door. De bus was niet te laat hij was precies op tijd. Ik snap niet waarom hij zo haastig heeft gedaan. Op het station wacht haar vriendin die toen niet is ingestapt omdat zij mijn dochter niet in de bus zag. Ook daar bleef de bus heel kort en vertrok heel snel liet ik mij vertellen.
Het is donker om die tijd en mijn dochter is klein. Van de chauffeur verwacht ik iets meer alertheid. Hij kon immers zo snel mijn dochter niet hebben kunnen zien. Ik had mijn dochter erop voorbereid dat ze zichtbaar moet staan en zwaaien als ze die bus wil pakken. Was de bus 10 tellen blijven staan dan was dat genoeg geweest voor mijn dochter om door te lopen naar de 2e bus.

In dit soort situaties waarbij 2 bussen tegelijk bij een halte aankomen moet de 2e bus achter aanschuiven en een redelijke tijd wachten zodat mensen kunnen doorlopen naar achteren. Je weet immers bij dit soort haltes nooit van te voren of er iemand staat en of die ook zijn bus gaat pakken. Er had ook een persoon die slecht ter been is kunnen staan die iets meer tijd nodig heeft om door te lopen. Vandaag heb ik tegen mijn dochter gezegd dat ze op de plek moet staan waar gisteren haar bus zou hebben moeten staan dan weet ze namelijk zeker dat de bus haar moet zien als ze zwaait en staat er geen andere bus voor haar.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 20 september 2016 om 11:25 geantwoord

Goedemorgen Meltem,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je verhaal doorgestuurd naar de teammanager in de regio, zodat hij dit voorval nader kan onderzoeken en met de betreffende chauffeur kan bespreken. Doelstelling van deze melding is om herhaling in de toekomst te voorkomen. Excuses aan je dochter voor het ervaren ongemak en de opgelopen vertraging.

^DK
Webcareteam Arriva