Klacht: Lijfrente kapitaal tijdelijk zoek.

op 12 januari 2018 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Door de handelwijze van ABN-AMRO zal naar het zich laat aanzien onze eerste aanvulling op het pensioen op 25 januariplaatsvinden. Dit is later dan gepland.
Het verzoek tot waardeoverdracht aan ABN-AMRO vond plaats op 31 oktober.
De kern van onze klacht is dat ABN-AMRO voortdurend beweerde dat zij ons geld gestort hadden bij ASR. ASR had, naar zij beweerden, niets ontvangen. Het laatste blijkt juist, maar destijds konden wij dat feitelijk niet nagaan. Echter, ASR kon ons de lokatie van ons geld medelen; Foppingadreef 22 op naam van P.Kendall.
Hoewel op de Foppingadreef 22 een vestiging van ABN-AMRO zit, heeft de bank niet kunnen of willen achterhalen waar ons geld zat terwijl ASR dat wel kon.
ABN-AMRO helpdesk informanten kwamen steeds niet verder dan de mededeling dat het geld niet bij hun zat. Er werd steeds beweerd dat onze rekening was leeg gemaakt.Ook dit kun je als klant vervolgens niet conjtroleren. Gelukkig hadden we van ASR andere informatie, die de juiste bleek.
Achteraf weten wij nu dat de rekening leeg was, maar niet gestort op ASR maar bij ABN-AMRO op hun eigen Foppingadreef-rekening onder mijn naam, hetgeen ASR ons gemeld had.
Omdat niemand van ABN-AMRO bereid was deze optie te controleren kwam het geld steeds niet boven water.
Pas na veel gesprekken met werknemers van financieel adviseu van der Sprong en wij met ABN-AMRO was Ruben Marisalpillai de eerste die doorpakte en constateerde dat het geld inderdaad nog steeds bij ABN-AMRO zat en niet bij ASR.

Ook storend was het gegeven dat medewerkers van van der Sprong, als financieel adviseurs door ons gemachtigd, soms wel en soms niet te woord werden gestaan en dat mijn vrouw ook soms wel en soms niet te woord werd gestaan omdat het geld op naam van dhr. P Kendall stond. Een wisselvallig beleid dus.

Ik kan niet anders concluderen dan dat de wijze van waardeoverdracht van een niet onaanzienlijke bedrag on-professioneel, zo niet slecht,
afhandeld is. Hoe is het mogelijk dat een bank een bedrag van omstreeks € 45.000,00 zo’n lange tijd kan doen “verdwijnen”.

Wij zien graag dat stress-factoren en de onprofessionele aanpak van de bank in de klacht worden meegenomen maar ook het aspect dat een aanvulling op een pensioen (uiteraard niet zonder reden) veel te lang op zich heeft laten wachten.

Gewenste Oplossing:

Wij verwachten een financiële compensatie. Het vertrouwen in de ABN-AMRO is behoorlijk geschaad.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

11 maanden geleden - Beste Pkendall, Het spijt me om te lezen dat uw vertrouwen in ons geschaad is. Rot om te lezen dat alles zo moeizaam en traag is verlopen. Goed dat u dit bij ons aangeeft. Maandag nemen we uw klacht verder in behandeling en ga ik me hier in verdiepen. U hoort maandag meer van ons! Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

11 maanden geleden - Beste Pkendall, Wij hebben zojuist telefonisch contact gehad. Zoals afgesproken zal onze klachtenafdeling uw klacht verder in behandeling nemen. Als u nog vragen heeft, hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABNA MRO Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 13 februari 2018 om 09:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Pkendaall,

De klachtenafdeling van ABN AMRO heeft de klacht in behandeling genomen. Telefonisch is besproken dat er inhoudelijk niet gecorrespondeerd wordt via social media en andere openbare kanalen.

We sluiten de klacht via dit forum. Uiteraard is het mogelijk om contact met ons op te nemen of een nieuw bericht te plaatsen op klacht.nl wanneer er vragen en/of opmerkingen zijn.
Vriendelijke groeten,

Evert-Jan
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door pkendall