Klacht: Lidl filiaal in de Heistraat,Helmond.

op 18 juni 2017 over Lidl in de categorie Supermarkten

Mijn naam is Ozgur kapucu. Ik woon in helmond en werk in Veghel als Software Ontwikkelaar.

Ik dien deze klacht in omdat ik vandaag bij de Lidl filiaal in Helmond (Heistraat 65, 5701 HH) ben geweest met mijn dochter en slecht ben behandeld door de kassiere.

Ik woon dicht bij deze filiaal daarom gaan we vaak naar deze filiaal. Op zaterdag 3 juni 2017 ben ik met mijn dochter naar de Lidl geweest om boodschappen te doen. In de filiaal heb 3 kleine brood voor mijn kinderen genomen. Mijn dochtertje van 2 jaar huilde omdat ze de broodjes zag en er een wilde opeten. Ik heb een pistoletje aan mijn dochter gegeven om rustig de rest van de boodschappen te doen. Toen we bij de kassa waren heb ik meteen aangegeven dat mijn dochtertje een pistoletje heeft gegeten zodat ze deze ook aan kon slaan. De kassiere zei daarop dat de producten niet genuttigd mogen worden in de winkel en dat dit de huisregels zijn. Hier kan ik helemaal inkomen. Het probleem is dat ze dit op een vervelende toon zei. Ik heb daarop aangegeven dat ik dit niet wist en dit heb gedaan om mijn dochter stil te krijgen zodat ik de boodschappen verder af kon ronden en als eerste dit aangeef nu ik aan de beurt ben. Na het afrekenen dacht ik dat het verder oke was, riep ze de filiaalmanager erbij.

Vervelend dat ik mijn verhaal over het pistoletje nogmaals aan de filiaalmanager moest doen in aanwezigheid van alle klanten die ook in de rij stonden te wachten. Ik werd hierdoor erg onrustig maar probeerde rustig te blijven. Ook de filiaalmanager kwam met dezelfde preek over de huisregels terwijl ik al aan de kassiere en aan de filiaalmanager had uitgelegd dat ik het volkomen snapte maar dat de situatie nu net anders is door mijn dochterje. Toen de filiaalmanger ook geen empathie toonde kreeg het gevoel dat ik niet gehoord werd. Alle ogen in de winkel waren nu op mij gericht en toen vroeg ik de naam van de kassiere en zei ik dat ik een klacht wilde indienen. Zei begon hierop te lachen en keek lachend naar de andere collega`s. Hierna riep ze de beveiliging erbij? Ondanks alles probeerde ik rustig te blijven maar nadat ze zo begon te lachen en de beveiliging erbij riep brak mijn klomp! Het werd steeds vervelender en ik werd voor mijn gevoel als een dief behandeld. Hierdoor heb ik het verhaal over het pistoletje nogmaals moeten doen, ditmaal aan de beveiliger.

Hoe kan het zo zijn dat klanten op deze manier behandeld worden? Hoe moeten wij de huisregels als klanten weten? Klant is koning zeggen ze maar vandaag voelde ik me daar verre van. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om op een normale manier de klant te waarschuwen als ze onbewust iets fout doen? Waarom moet ik me drie keer verdedigen in het bijzijn van alle andere klanten? En de filiaalmanager had beter moeten weten en de beveiliger weg moeten sturen. Er was verder niks aan de hand dan dat ik alleen aangaf dat ik een klacht wilde indienen omdat ik als hond werd behandeld. Ik heb altijd fijn boodschappen gedaan bij de lidl maar nu heb ik er een nare bijsmaak aan overgehouden. Vandaag heb ik er echt een rotgevoel aan overgehouden en zal dit ook blijven houden, vooral als ik het personeel daar weer zie.

Het kan wel zo zijn dat jullie promoten voor jullie verse groenten en fruit maar het personeel heeft heel nog wat te leren, klantvriendelijk zijn ze absoluut niet!

geen

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 19 juni 2017 om 16:05 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door ozgurkapucu