Klacht: sneaky betaalmodule via ideal

Hetkanaltijdnog op 27 januari 2013 over Lexa.nl in de categorie Datingsites

Ik besloot gisterenavond een full membership te nemen voor 6 maanden bij Lexa.nl. Nadat alles ingevuld is wordt de Ideal betaalmodule gestart.Ik kreeg toen ook keurig het bedrag voor de 6 maanden te zien en klikte op okee om de betaling te realiseren en kwam toen in een vervolgscherm met hetzelfde bedrag, drukte weer op okee en zag tot mijn schrik dat nu het dubbele bedrag betaald was en dat ik kennelijk zonder dat ik dat wilde ook voor de optie Premium had gekozen.
Ik had geen enkele mogelijkheid op het scherm om dat te corrigeren, er werd ook niet om een bevestiging gevraagd.
Ik vond het heel sneaky en doortrapt.
Het is zeer ongebruikelijk dat tijdens de betaling de order gewijzigd kan worden.
Het normale proces is shoppen, accorderen en betalen.
Nu was het accorderen, betalen en toch tussentijds de order wijzigen.
Ook het feit dat achteraf toevallig die 2 bedragen exact gelijk waren. Ik voel me echt bestolen.

Ik wil in ieder geval dat de optie Premium met onmiddellijke ingang teruggedraaid wordt en dat mijn geld wordt teruggestart.
Maar feitelijk wil ik dat heel mijn lidmaatschap wordt teruggedraaid. Ik wil geen lid zijn van een club die zo doortrapt tewerk gaat.
Ik wil daarnaast dat al mijn gegevens gewist worden.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lexa.nl in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lexa.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lexa.nl

Heeft op 29 januari 2013 om 16:28 geantwoord

Beste Hetkanaltijdnog,

ik begrijp uit uw bericht dat u ontevreden bent over de wijze van betalen op de Lexa website, en u graag beide betalingen geannuleerd wilt zien, en uw profiel verwijderd.

Ik heb uw gegevens met betrekking tot uw profiel voor u nagekeken en kan u melden dat de Lexa website gebruik maakt van het One Click Pay systeem. Dit wil zeggen dat uw gegevens bij uw eerste betaling zijn opgeslagen, om zo makkelijk weer een betaling te kunnen doen in de toekomst. Na uw betaling voor een Full Membership, komt u altijd terecht in een scherm waar u nog de keuze heeft uit een aantal extra opties. Indien u geen gebruik wilt maken van een extra optie klikt u op de link "Ik houd het bij mijn membership van 6 maanden". Wanneer u nogmaals klikt op de link "Bevestig je bestelling", zal er een nieuwe afschrijving plaatsvinden.

U kunt om een terugbetaling vragen binnen 7 dagen na aankoop, mits er geen gebruik is gemaakt van de betaalde diensten. U voldoet aan deze voorwaarden en ik heb dan ook op uw verzoek een betaling van 59,40 Euro en een betaling van 59,70 Euro voor u geannuleerd. U zult beide bedragen binnen 4 tot 8 weken op uw rekening gerestitueerd zien.

Tevens heb ik op uw verzoek uw gegevens, en dus uw profiel, definitief van de website verwijderd.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij deze graag van u via de "Help" link onderaan de Lexa website. Hier klikt u op een willekeurige categorie, een willekeurige vraag en vervolgens scrolt u naar beneden en klikt u op de link "Stel een vraag" om een bericht te sturen. Gelieve in dit bericht uw gegevens te vermelden waarmee u zich bij ons geregistreerd heeft. U zult dan binnen 48 uur een antwoord ontvangen op uw bericht.

Christine van het Lexa Team

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Lexa.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door