Klacht: Levering aan het einde van de dag.

op 08 mei 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op maandag 8 mei zou er een pakket op mijn adres afgeleverd worden.
Via de tracking code zou het pakket \”Aan het einde van de dag afgeleverd worden\”. Ben er echter de hele dag voor thuis gebleven. Nadat ik nog eens checkte of er vooruitgang was om 14.00 uur via de tracking, bleek dat de chauffeur om 13.44 voor de deur heeft gestaan en het waarschijnlijk even te lang voor hem duurde, dus een formuliertje met alleen het huisnr. en de datum er op gekrabbeld en geen tijdstip. Er zou de volgende dag een nieuwe poging worden gedaan. Ga dan maar eens proberen om contact met UPS te krijgen. Via de telefoon inspreken met aan het eind van het verhaal dat je dus eigenlijk niemand te spreken krijgt, de computer regelt het wel. Dan maar via de website proberen te kijken of ik morgen niet de hele dag voor de deur moet gaan zitten om mijn pakket te ontvangen, of dat ik het kan afhalen op een service punt.
Daar is werkelijk niet doorheen te komen, ik ben geen digibeet, heb vele websites en webshops gebouwd en onderhouden, maar dit slaat alles.
Het is duidelijk in de hele opzet dat het bedrijf en bijbehorende webpagina\’s gemaakt zijn om te versturen en niet te ontvangen. Een ontvangende klant wordt niet meer aan verdiend. De baten zijn al binnen.

Een bereikbare klantenservice waar je kunt vragen of de chauffeur een telefoontje of SMS stuurt als hij bijna bij het afleveradres is. Een doorzichtige website die ook voor de ontvanger een service verleent.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Hansy54

3 maanden geleden - Bedankt Robin, morgen een A4tje op de deur met een levensgroot UPS logo, kan niet missen. Of de medewerker mij wil bellen zodat ik het pakket in ontvangst kan nemen. Ik ben mij er van bewust dat er geen elektrische deurbel is, maar wel een knoert van een deurklopper.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 09 mei 2017 om 09:09 geantwoord

Geachte Hansy54,

Allereerst onze excuses voor het ontstane ongemak.

Wat betreft de levering van het pakket, staat voor vandaag weer ingeplant. Het is zo dat onze website toch redelijk makkelijk is, u gaat naar www.ups.com , klikt op traceren, klikt op \\\"traceren en traceergeschiedenis\\\" en onder pakketten en vracht traceren plakt u het info notice nummer of traceernummer van het pakket.
Daarna klikt u op de knop traceren en u ziet de laatste status van het pakket.

Daaropvolgend heeft u de mogelijkheid wanneer u zich, eenmalig, registreert voor UPS Mychoice, u zelf het aflevermoment kunt bepalen. U kunt er ook voor zorgen dat u via email of sms op de hoogte wordt gehouden.

Ik heb het even voor u nagegaan, de chauffeur beweert echt aan de deur te zijn geweest, en trof echt niemand aan die open deed. Reken erop dat wij liever een pakket kwijt zijn, dat dat wij hetzelfde pakket weer moeten meenemen. Het mee terug nemen van een pakket tezamen met alle handelingen is 5 keer duurder dan het af te leveren. Ook wij zien graag een leeg magazijn aan het einde van de dag.

Wij bieden diverse diensten zodat u zichzelf op de hoogte kunt houden betreffende de status van uw pakket allemaal te vinden onder de link: https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_NL

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

UPS Social Media Team

Alle klachten die gemeld zijn door Hansy54