Mijn Klacht:
Op 10 mei 2016 een loungeset gekocht voor 799 euro, op de orderbevestiging door de medewerker op de computer gemaakt, staat een specificatie van de bank, 399,00 -tafel 129,00 en 2 stoelen 438,00 plus transportkosten 45,00 euro.
Setprijs 966,00 euro.
Bij promoties wordt vermeld setkorting 167,00 – gratis bezorging boven de 250,00 euro- minus 45,00- ototale korting 112,00 euro.
De setprijs 799,00 euro
De kassabon vermeld andere prijzen, er is nl. berekend
Bank 312,00 – tafel 100,98 en 2 stoelen 342,00 – bezorgkosten 43,00 euro
Promotie voordeel 2 euro korting op de bezorgkosten van 45 euro.
Setprijs 799,00 euro
Ik ontvang op 26 mei via de mail een factuur van Leen Bakker met exact dezelfde verkoop bedragen als openstaande kassabon.
Naar Leen Bakker gebeld, ik wil de ten onrechte berekende 43 euro bezorgkosten terug. Maar ik begrijp en lees het niet goed, vraag naar de manager, de telefoon wordt neergelegd. Bel terug en vraag nogmaals naar de manager, die staat me niet te woord, ik moet maar naar klantenservice bellen.
Gemaild naar klantenservice, word door medewerker van filiaal Heerenveen gebeld en ik kan langs komen. Als ik er ben verteld hij mij dat ik er echt niets van begrijp, en het goed moet lezen. Hij wil het mij nogmaals voorrekenen en zoekt een rekenmachine. Ik zeg dat ik het ook wel zonder die rekenmachine kan maar dat er daardoor niets aan de 43 euro berekende kosten veranderd.
De bedragen op de orderbevestiging zijn de enige juiste. Als ik vraag hoe die andere bedragen dan op de kassabon en factuur komen zegt hij letterlijk,
Dat begrijp ik ook niet en die kassabon komt mogelijk van de bezorgdienst.
Ik vraag weer naar de manager, ook deze keer wil hij hierover niet met mij praten.
Ik vraag nog wat het verschil is tussen een handmatig ingevulde orderbevestiging, een kassabon en factuur.
Voor hun is en blijft de orderbevestiging het enige juiste. Ook krijg ik geen antwoord als ik vraag welke van de drie formulieren als betalingsbewijs worden gehanteerd als er sprake is van garantie. Helaas, ook hierop geen antwoord.
Het gesprek heeft verder geen zin, ik ga weer mailen met de klantenservice.
Zij spreken alleen over de bedragen die op de orderbevestiging staan, hetgeen zij factuur noemen. Ook hier weer uitgebreide uitleg voor mij hoe en waar ik de juiste bedragen kan vinden. Zo hebben wij diverse mails over en weer gestuurd, ik met mijn specificatie en zij met hun specificatie.
Teneinde heb ik weer de winkel gebeld en gezegd dat ik met de klacht een andere manier zou zoeken, bv de geschillencommissie, moest ik maar doen, daar was hij niet bang voor.
Ook bovenstaande weer aan klantenservice gemaild met de vermelding dat mijn kassabon en factuur het enige geldige betalingsbewijs is en wat schets mijn verbazing, een paar dagen later krijg ik een nieuwe factuur via de mail toegestuurd met, natuurlijk de bedragen van de orderbevestiging, met de woorden, dat het nu voor mij toch wel duidelijk moet zijn en dat ik echt niet ten onrechte teveel bezorgkosten heb betaald. Ik ben echt dom!
Ook vermelden ze dat er intern gewerkt wordt aan een duidelijkerk overzicht voor de klant.
Ik was verbijsterd, dit kan toch niet zomaar!
In antwoord hierop mijn verbijstering uitgesproken over de manier waarop ze met deze klacht om gaan en verteld dat ik naar de geschillencommissie zou gaan.
Hierop geen reactie meer ontvangen.
Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden als de 43 euro, die ten onrechte in rekening zijn gebracht, terug worden betaald.
Bijgaand kopiƫren van de factuur, kassabon en orderbevestiging.
Indien nodig heb ik ook kopiƫren van de mails aan en van klantenservice.
