Klacht: Lampen van 700,- vallen binnen een paar maanden uit elkaar

NNNB op 26 juli 2024 over Lampenenmeer in de categorie Internetshops - Huishoudelijke artikelen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Twee dure kroonluchters bij lampen en meer gekocht. Bleken bij in elkaar zetten al een ander model te zijn dan op de foto’s van de website, ook geen handleiding geleverd, bij navraag bleek er geen handleiding te bestaan en moesten we bellen met een medewerker van de winkel om er achter te komen hoe de kroonluchters in elkaar gemonteerd moesten worden. De schroeven moesten rechtstreeks door het glas geschroefd worden zonder rubberen ringetjes, dit hoorde zo volgens de winkel en zou geen probleem moeten zijn voor het glas. Uiteraard begon het glas al heel snel te scheuren en vielen delen van de lampen naar beneden (waardoor ook onze tafel is beschadigd). Direct contact opgenomen met de winkel dat het product niet deugd en dat we ze willen retourneren, ze bieden immers 6 maanden garantie aan. Maar de winkel reageerde nauwelijks op onze berichten en de lampen konden ondanks de garantie die ze bieden niet geretourneerd worden. We hebben de lampen noodgedwongen na een paar maanden van het plafond moeten halen omdat het te gevaarlijk was om aan onze eettafel te zitten en hebben nooit een cent of ander soort vergoeding van de winkel ontvangen.
Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat lampenenmeer goedkope Chinese namaak producten verkoopt, maar adverteert met foto’s, beschrijvingen en prijzen van dure design artikelen. Daarnaast blijken de Chinese namaak artikelen ook niet de juiste keurmerken te hebben en niet te voldoen aan de eisen die de Nederlandse wetgeving voorschrijft.
Dus wees gewaarschuwd, koop geen artikelen bij deze winkel!

Gewenste Oplossing:

De winkel hoort de lampen retour te nemen aangezien we uitgebreide foto’s en filmpjes hebben waarop blijkt dat het een ondeugdelijk product betreft en we dit ruimschoots binnen de garantie periode van 6 maanden hebben gemeld.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Lampenenmeer
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lampenenmeer

Reactie van de melder van de klacht NNNB

6 maanden geleden - Reageren op geen enkele wijze wanneer je een klacht hebt, maar als je iets wil kopen dan zijn ze ineens wel uiterst vriendelijk. Zeer slecht bedrijf!

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lampenenmeer nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NNNB