Klacht: Ladies only gym maar er komen mannen

op 10 september 2018 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Geachte basic fit,

Wat was ik ontzettend blij toen ik er achter kwam dat er een ladies only basic fit zit bij mij in de buurt (basic fit ladies only rai). Tot ik tot mijn verbazing al een paar keer gewoon mannen zag. Ik heb begrepen van de mensen aan de balie dat dit personal trainers vanuit basic fit zijn die gewoon hun werk doen. Aan de ene kant begrijp ik dit. Aan de andere kant vind ik het ronduit belachelijk dat ze die in een vrouwen gym PT laten geven. 5 min verderop is er een gemengde gym. Daar kunnen ze toch ook heen gaan? Ik kom in een vrouwen gym om een reden. Ik voel me niet prettig in een gemengde gym omdat ik dan telkens bekeken wordt door mannen. Waarom zijn er dan OOK hier mannen aanwezig??? Ik weet bijvoorbeeld dat in Amsterdam West ook een BF ladies only zit, en daar komt geen man naar binnen. Ook geen PT!!! Trek alsjeblieft 1 lijn voor alle gyms en kom de belofte na die je maakt. Verbied de toegang voor mannen in vrouwen gyms. Wij vrouwen komen hier echt voor een reden en zo heeft het geen zin. Vind het zo gek. Dan is er ook 1 bepaalde PT bij rai (kaal, een baard en een bril) en die let niet op degene die hij traint maar kijkt constant om zich heen. Naar meiden die squatten etc. Ik vind dat niet gepast en al helemaal niet in een vrouwen gym. Dit is wat we dus NIET willen. Anders gaan we wel naar een gemengde. Ik hoop oprecht dat jullie hier iets aan doen. Alvast bedankt.

Wanneer er geen mannen meer in een vrouwengym komen. (Behalve soms een leverancier of een monteur ofzo, dat kan vaak niet anders)

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 12 september 2018 om 15:06 geantwoord

Hi Eline,

Naar aanleiding van jouw klacht heb ik jou net telefonisch gesproken.

Zoals wij net hebben afgesproken heb ik jou net een e-mail gestuurd met de besproken link.

Kan jij me een antwoord geven op dat bericht dan kan ik het verder intern opnemen met de verantwoordelijke persoon binnen onze organisatie.

Alvast bedankt voor de extra moeite.

Vriendelijke groeten,

Daniël van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Elinemathot