Klacht: Laat extra betalen voor zekerstelling bezorging en levert dan toch niet

op 26 juni 2019 over Bijenkorf in de categorie Warenhuizen

25 juni wil ik een erg duur horloge bestellen op de website van de Bijenkorf. Er staat aangegeven op de website dat pakjes een dag vertraging kunnen hebben, dus ik bel eerst met de winkel en vraag of het slimmer is om langs te komen als ik zeker wil weten het op tijd te ontvangen.
Antwoord van de winkel is, als u bij de bestelling extra betaald voor bezorging op een specifieke tijd, dan kan u ervan uitgaan dat de bestelling wel op tijd aankomt, deze komt dan in een andere bestelstroom terecht.
Ik doe dit, en betaal dus extra.
26 juni zie ik op Mijn Bijenkorf account dat de bestelling door de Bijenkorf zelf nog niet is verwerkt. Ik bel hierover op en krijg excusses. De bestelling annuleren is niet mogelijk maar, en dat vind ik nog veel erger, ze kunnen ook niet zorgen dat de bestelling morgen op een specifiek tijdslot geleverd word, waardoor de bezorging morgen gewoon via de reguliere PostNL bezorging gedaan word en er waarschijnlijk niemand thuis is.
Ik kan dus zelf bij een bestelling wel opgeven om welke tijd ik mijn pakje wil ontvangen (mits ik hiervoor extra betaal), maar nu de Bijenkorf ZELF het pakje nog moet inpakken, kunnen ze niet meer een tijdslot aangeven.

Ik ben tevreden als de Bijenkorf zorgt dat mijn pakje morgen voor 11:00 uur geleverd word. Dit is puur het uitvoeren van de opdracht waar ik nota bene extra voor heb betaald bij de aanschaf. Dagje te laat kan gebeuren, dan ineens geen service meer kunnen geven, dat is echt te zot.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bijenkorf over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Brian Dragtstra

1 jaar geleden - Aanvulling 26 juni om 09:04 uur. Zojuist een email gekregen van de klantenservice met nogmaals excusses en een Bijenkorf Cadeaucard van 25 Euro. Dit vind ik een erg aardig gebaar en hier ben ik zeker content mee, echter ik hoop nog steeds dat de verzending die vandaag de deur uit gaat, wel een label krijgt dat hij morgen voor 11 uur bezorgd word. Anders kan ik hem niet in ontvangst nemen.Duimen dus, ik hoop dat ze dit nog voor elkaar krijgen !!!

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bijenkorf in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bijenkorf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bijenkorf

Heeft op 02 juli 2019 om 16:24 geantwoord

Heeft op 02 juli 2019 om 21:15 geantwoord

De 27e heb ik inderdaad het horloge ontvangen waarvoor ik extra betaald heb om het op de 26e tussen 09:00 en 11:00 te ontvangen.
Als je een dienst niet kunt waarmaken, kun je dat minstens even laten weten en er niet over liegen en PostNL de schuld geven. De Bijenkorf had het pakket gewoon nog niet aangeboden aan PostNL omdat het druk was.
Inmiddels heb ik mijn extra betaling via de klantenservice teruggekregen en via diezelfde klantenservice heb ik ook een waardenbon gekregen. Daar ben ik tevreden mee, niet met een kansloze vermelding hier dat ik mijn horloge inmiddels heb ontvangen, dat wist ik namelijk al.

Alle klachten die gemeld zijn door Brian Dragtstra