Klacht: een en al ELLENDE!

Britt24 op 27 mei 2019 over La Souris Scooters in de categorie Brommers, scooters en motoren

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste,

Ik heb een scooter bij La Souris besteld op 3 maart 2019. Op de zelfde dag heb ik een windscherm en een windschermhoes besteld. Dit heb ik allemaal per telebankieren over gemaakt.
Op 18 maart heb ik een slot en carterkap zwart telefonisch er bij besteld. Deze werd mij gevraagd om af te rekenen bij levering. Dit moest contant gebeuren.
21 maart is alles bezorgd, ik heb 90 euro contant aan de leverancier betaald. Hiervan heb ik echter geen bon gekregen, maar de leverancier zei dat deze per mail zou komen.
Hierover heb ik meerdere keren gebeld en er een mail over gestuurd dat ik deze nog steeds niet had ontvangen.
Er is mij meerdere keren beloofd om terug gebeld te worden en er zou een mail gestuurd worden, maar dit gebeurde niet.
De laatste keer dat ik hierover iemand aan de telefoon had, ongeveer 3 weken later, heb ik meerdere werknemers aan de telefoon gehad. Uiteindelijk wisten ze nog steeds niet waar ik het over had. Ik zou geen slot besteld hebben en men kon er ook niks over vinden. Ze vertelde mij dat ik een windscherm had besteld en die contant had afgerekend aan de deur.
Uiteindelijk kon Kenny zich herinneren waar ik het over had en er werd mij weer beloofd dat er een mail met de bon zou worden gestuurd.
Over het slot heb ik gemaild op 9 april, maar na deze belofte kreeg ik nog geen mail met rekening.
Op 19 april werd mij nog een keer beloofd om deze te mailen, maar helaas hij kwam nog steeds niet.
Na een bezoek in de scooterwinkel te Doetinchem op 18 mei en na weer een keer te hebben gevraagd kreeg ik uiteindelijk op 18 mei de rekening per mail.

Op 26 maart heb ik gebeld met een van de medewerkers omdat de scooter bij het optrekken een piepend geluid maakte. Er werd mij verteld dat het door de nieuwigheid kwam en dat ik de eerste beurt moest afwachten.
Er is mij niet gevraagd om een mail hierover te sturen.
Tijdens het rijden bleef de scooter constant een piepend geluid geven bij het optrekken.
Op 1 april heb ik hier wederom contact over opgenomen per telefoon, en er werd weer gezegd dat ik de eerste beurt moest afwachten.
Op 17 april heb ik de 500 km beurt laten doen bij van Rijswijk tweewielers inTilburg. Dit is een RDW erkend bedrijf.
Voordat hij hiermee aan de slag ging heb ik aangegeven dat de scooter piept bij het optrekken.
Daar heeft hij naar gekeken en de koppeling is gereinigd . Hij adviseerde mij om contact op te nemen met de leverancier als hij zou blijven piepen.
Op de bon had hij er bij gezet contact opnemen met leverancier voor de garantie.
Op 17 april heb ik gebeld, omdat de scooter nog steeds piepte, om te vragen wat er onder de garantie valt en er werd mij verteld door een vrouwelijke medewerkster dat niemand behalve jullie zelf kunnen bepalen wat er onder garantie valt. Zij zei dat de koppeling niet onder de garantie valt.
Ze heeft me niet gevraagd om hierover een mail te sturen.
Op 3 mei heb ik hierover weer een keer gebeld omdat het geluid er nog steeds was en ook nog een ander geluid erbij kwam, met dezelfde persoon als waar ik eerder hierover heb gebeld. Zij zei weer dat het niet onder de garantie viel.
Omdat ik de scooter nodig heb voor mijn werk heb ik hem daarom laten repareren op eigen kosten op 9 mei.
Er is toen de achterkoppeling vervangen.
Op 17 mei is de variokit vervangen, dit was het andere geluid wat ik hoorde.
Als ik een nieuwe scooter koop dan ga ik er vanuit dat binnen 2 maanden de onderdelen die nu zijn vervangen niet kapot hadden mogen gaan.
Als mij meteen was verteld dat er garantie op deze onderdelen was geweest en er was gevraagd om hierover te mailen dan had ik dat natuurlijk wel gedaan. Dit had mij veel geld kunnen besparen wat niet nodig was geweest.
Mijn moeder heeft twee keer een bezoek gebracht aan de winkel in Doetinchem. Op 18 mei en 24 mei.
De tweede keer ben ik zelf vanuit Tilburg gekomen om met haar mee te gaan.
In het eerste gesprek werd gezegd dat het wel in de garantie zit. Hoe kan het zijn dat de ene medewerker zegt van niet en de andere van wel.
Er werd gezegd door X : een nieuwe scooter aanbieden dat wil je niet, want dan krijg je hetzelfde, omdat ik aangegeven had geen vertrouwen meer in de scooter te hebben en ook niet in de scooterwinkel.
Ik heb aangegeven van de scooter af te willen, het geld terug en vergoeding voor de onderdelen.
X zou mijn moeder op 22 mei hierover terug bellen wat de mogelijkheden waren. Om 17.00 uur heeft mijn moeder zelf gebeld omdat er nog steeds geen contact was opgenomen.
Er is een berichtje ingesproken dat hij de volgende dag contact op zou nemen.
Ik had weer eens een keer het gevoel dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd.
Mijn moeder en ik hebben besloten om op 24 mei zelf weer naar de winkel in Doetinchem te gaan.
Er werd in eerste instantie beloofd dat ik de onderdelen vergoed zou krijgen (120 euro) en dat de scooter opgehaald kon worden voor een checkup. Ik ben de winkel uit gelopen want ik vroeg om het geld van de onderdelen (120 euro) en toen kon het in een keer niet in contant geld.
Er wordt de ene keer wat beloofd en een volgende keer is het weer anders. Ik was hier erg boos over, en mijn moeder ook.
X wilde de onderdelen die uit de scooter waren vervangen. Ik gaf aan alleen nog de variokit te hebben. De achterkoppeling was al met het oud ijzer mee. (hierover heb ik nog wel gebeld met van Rijswijk in Tilburg.)
Er werd mij gezegd dat ik een mail zou krijgen.
Die mail heb ik gekregen, dit is ook de eerste keer in al die tijd dat er een belofte is nagekomen.
Eigenlijk heb ik 2 maanden op een nieuwe scooter rond gereden en het heeft mij en mijn moeder veel stress en geld gekost wat niet nodig was geweest als jullie een goed product hadden afgeleverd, en als jullie je aan beloftes hadden gehouden.
Ik heb lang moeten sparen voor een nieuwe scooter en de reparaties heeft mij veel geld gekost.
Voor jullie lijkt het misschien weinig maar voor mij is het veel geld waar ik hard voor heb moeten werken.

Er is nu een nieuw probleem bij gekomen. Het olielampje begint onder het rijden te knipperen. Ik kan dan geen gas meer geven. Dan moet ik de scooter uitzetten, wachten en dan kan ik hem weer starten.
Er zit genoeg olie in de motor, heb standaard een fles olie bij, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik hoop dat u snapt dat ik meer als genoeg van deze scooter heb, en dat ik er het liefste van af zou willen, maar u gaf duidelijk aan hier niets in te kunnen betekenen.

Gewenste Oplossing:

of een nieuwe, vervangende scooter of het geld terug.

Alle klachten die gemeld zijn door