Klacht: Kwartaalkrediet ingetrokken zonder dat ik enig bericht heb ontvangen

op 30 december 2017 over ING in de categorie Banken

Vandaag wilde ik voor de vakantie mijn kwartaalkrediet gebruiken maar tot mijn stomme verbazing bleek het kwartaalkrediet na een jaar of 20 niet meer te bestaan.
Contact met klantenservice leverde slechts formaliteiten op.
Mijn echtgenoot beheert al een jaar of twintig mijn rekening en mijn account is nog nooit gebruik.
Volgens klantenservice zijn er twee e-mails naar mijn account gestuurd, het account wat nooit is gebruikt.
E-mails in mijn account zijn óók niet zichtbaar voor mijn echtgenoot, de beheerder van mijn rekening.
Lekker staaltje klantenservice om zonder briefje/telefoontje het kwartaalkrediet op te heffen.
Mijn collega kreeg in een vergelijkbare situatie een belletje van de RABO.
Ja, mijn echtgenoot heeft een fout gemaakt, maar na zoveel jaren had ik toch een klantvriendelijker behandeling verwacht.
Toch maar rekening opzeggen en naar de RABO?
U bent gewaarschuwd voor dit soort praktijken,,

Alle mail betreffende mijn rekening leesbaar voor de beheerder maken en de opheffing van mijn kwartaalkrediet terug draaien.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 30 december 2017 om 09:33 geantwoord

Goedemorgen John11111,

Ik kan me voorstellen dat het geen fijne verrassing was dat het Kwartaallimiet ingetrokken bleek te zijn!

Ik begrijp dat er een Mijn ING account aanwezig is bij de rekening, maar dat de rekening toegevoegd is aan het account van de gemachtigde.

Het is in dat geval belangrijk om aan te geven dat berichten per post toegestuurd moeten worden, wanneer er namelijk een actief Mijn ING account aanwezig is dan zullen de berichten online verzonden worden. Nu hebben jullie helaas een belangrijk bericht gemist. Dat is zeker zonde!

Berichten over de rekeningen/producten worden alleen via het Mijn ING account van de rekeninghouder getoond, helaas niet in het Mijn ING account van de gemachtigde. Dat kunnen we helaas niet wijzigen.

Het Kwartaallimiet biedt de mogelijkheid om 3 maanden rood te kunnen staan. Om het limiet te kunnen behouden moet er eenmaal in de 3 maanden 24 uur op een gehele werkdag positief gestaan te worden. Deze verantwoordelijkheid ligt bij de klant. Wij sturen, nadat er 2 maanden rood gestaan is op de rekening, een herinnering dat er niet vergeten moet worden om een positief saldo te verzorgen om zo het limiet te kunnen behouden.

Ik moet jullie teleurstellen, het Kwartaallimiet kan op dit moment niet opnieuw actief gemaakt worden wanneer er niet aan de voorwaarden is voldaan. Wel is het mogelijk om, nadat er 3 maanden een positief saldo aanwezig is geweest, een nieuwe aanvraag voor het Kwartaallimiet in te gaan dienen.

Kunnen jullie zolang niet wachten, dan is het altijd mogelijk om te kijken of het Continu limiet iets kan zijn. Bij dit limiet is er geen eis om eens in de 3 maanden positief te moeten staan. Meer info over dit limiet lees je hier: https://www.ing.nl/particulier/lenen/rood-staan/continu-limiet/index.html

Groeten,
Sabrina
ING Wencare

Heeft op 30 december 2017 om 11:15 geantwoord

L.S
Dit is géén oplossing, hier schiet ik niets mee op.
Ik bespeur géén begrip voor de situatie en géén bereidheid om tot een oplossing te komen, slechts een herhaling van formele standpunten.
Ik heb gelukkig óók een rekening bij de RABO, ik denk dat ik deze INGrekening met deze fantastische service maar opzeg.
Mvg

Bericht van ING

8 maanden geleden - Dag John11111, Helaas kan ik het niet mogelijk maken om het Kwartaallimiet weer te activeren, het spijt me. Om het Kwartaallimiet te kunnen behouden gelden er voorwaarden, met deze voorwaarden is akkoord gegaan ten tijde van de aanvraag van het limiet. Daarom ligt de verantwoordelijkheid van het naleven van deze voorwaarden bij de klant. Groeten, Sabrina ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door john11111