Klacht: kraswerende glazen

op 19 september 2018 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Heb eind maart een nieuwe bril gekocht met krasweren glas, maar heb zins enkele maanden krassen op het glas. Ben weg geweest naar Zambia en bij terug komst een klacht ingediend bij het filiaal in Sittard. Hier werd gezegd omdat ik geen verzekering had afgesloten er niks mee kon.
Er zal toch enige garantie zijn ook zonder verzekering, hij is pas 6 maanden en de krassen zijn al eerder ontstaan. Ook vreemd dat een verzekering dit wel zou dekken. Heb de bril gereinigd zoals mij dit uitgelegd is bij de verkoop.
Ook werd er gezegd dat het door de warmte kwam, echter in Nederland is het warmer geweest als in Zambia, want daar was het winter.

Als ik nieuwe glazen krijg

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 19 september 2018 om 09:23 geantwoord

Beste Ger Bal,

Bedankt dat u de moeite hebt genomen om uw onvrede te uiten.

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als u krassen heeft op uw glazen.

Wij bieden geen standaard garantie voor krassen op de glazen. Enkel productie- enof materiaalfouten vallen onder de standaard garantie. Een kras is schade door gebruik van de bril. Dat kan tijdens het schoonmaken gebeuren (vuil op het glas) of kan een andere oorzaak hebben.

Bij het bestellen van de bril hebt u de mogelijkheid om een Bril Garant Plan af te sluiten. Hiervoor betaalt u eenmalig een bedrag. Bij schade, diefstal of verlies bent u dan verzekerd. U betaalt dan een eigen risico. Het oplossen van krassen is dus nooit volledig gratis. Een kraswerende laag op een glas betekent niet dat het glas daardoor krasvrij is.

Ik snap dat dit niet het antwoord is dat u wilde ontvangen, waarvoor mijn excuus.

Dave
Hans Anders Webcare