Klacht: WACHTEN LOONT!!!!

WilmaT op 23 januari 2017 over Kras in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

2 november 2016 hebben wij bij Kras een cruise geboekt van Mauritius naar Shanghai voor 2 personen met Costa Cruises. Bedrag € 2349,00 per persoon.
Omdat er volgens Kras bij boeking nog maar 1 binnenhut beschikbaar was hebben wij alles op alles gezet om deze hut zo snel als mogelijk te boeken.

Tot onze grote verbazing kregen wij 13 januari een mail met aanbieding van Kras waarin een binnenhut in de categorie classic word aangeboden voor € 1799,00 per persoon.
Het komt er op neer dat wij per persoon maar liefst € 550 meer hebben betaald, een totaal bedrag van € 1100,00. Er waren achteraf dus binnenhutten genoeg en er was helemaal geen reden om snel te boeken.

Wij voelen ons zeer misleid en in het mega grote prijsverschil financieel zwaar benadeeld door door Costa Cruises en Kras Reizen .
Wij hebben een mail gestuurd naar Kras en zij hebben geantwoord dat zij niet kunnen compenseren.
Costa Cruises heeft hierop helemaal niet gereageerd.

Een tip voor iedereen die een cruise gaat maken met Costa Cruises en boekt bij kras reizen. Wacht tot het laatste moment met boeken en maak niet de fout die wij hebben gemaakt. Het bespaart je honderden euro’s !

Gewenste Oplossing:

Een compensatie van het enorme prijsverschil!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Kras in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kras een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kras

Heeft op 24 januari 2017 om 11:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Wilma Ria,

Ik kan mij goed voorstellen dat u teleurgesteld bent door de prijsverlaging welke van toepassing is geweest op de door u geboekte cruise van Mauritius naar Sjanghai. De prijsverlaging betreft een actie welke is geïnitieerd door de rederij en gold voor nieuwe boekingen geplaatst vanaf de datum dat de prijsverlaging is ingegaan. De prijsverlaging op deze cruise betreft geen verlaging vanuit Kras met het oogmerk meer klanten enthousiast te maken, maar betreft een actie vanuit de rederij. Een dergelijke actie is bedoeld om de nog beschikbare hutten vol te boeken. De cruisemaatschappij vaart niet uitsluitend voor Kras, maar voor meerdere touroperators en uiteraard het liefst met een vol schip.

Het is dan ook de cruisemaatschappij geweest die een aanzienlijke reductie heeft doorgevoerd op de prijzen waartegen zij de hutten voor nieuwe boekingen aanbiedt aan de touroperators, met als gevolg dat wij deze prijsverlaging aan nieuwe klanten kunnen aanbieden en de reis dus voor een lagere prijs in de markt hebben gezet. Helaas is het niet mogelijk u ook de nieuwe prijs te berekenen, daar wij aan de cruisemaatschappij voor uw boeking gewoon de oude prijs verschuldigd zijn. Desondanks kunnen we het ons goed voorstellen dat u de door de rederij in de markt gezette actie als minder prettig ervaart, omdat toen u deze reis boekte de korting niet gold. Het spijt ons dat wij u hierover niet positief kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,
Marnick

Bericht van Kras

8 jaren geleden - Beste Wilma, Nogmaals willen we benadrukken dat we uw teleurstelling goed begrijpen. Echter, de prijsverlagingsactie komt vanuit Costa Cruises en niet vanuit Kras. We kunnen u daarom niet (ook niet gedeeltelijk) tegemoetkomen. Met vriendelijke groet, Marnick

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Nogmaals wil ik dan nog benadrukken dat deze klacht NIET is opgelost!

Bericht van Kras

8 jaren geleden - Beste Wilma, De status 'opgelost' is door de website klacht.nl geplaatst en wij kunnen deze handmatig niet wijzigen. Wij begrijpen dat de klacht voor u niet is opgelost maar helaas kunnen wij u hier verder niet bij helpen. Met vriendelijke groet, Marnick

Alle klachten die gemeld zijn door