Klacht: Enorme prijsverschillen

Esther26 op 15 juni 2018 over Kras in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In januari 2018 hebben wij onze reis geboekt.
Nu blijkt onze reis 500 euro goedkoper te zijn. De reis zal plaatsvinden in augustus 2018.
Kras wil de prijs niet aanpassen en is ook niet bereikbaar

Gewenste Oplossing:

Reis annuleren of prijs aanpassen. Zelfs als ik de reis annuleer, ben ik met annuleringskosten nog goedkoper uit.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Kras in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kras een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kras

Heeft op 12 juli 2018 om 10:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Schipper,

Wij zien dat u er intussen voor heeft gekozen om uw oorspronkelijke boeking te annuleren tegen annuleringskosten en om een nieuwe boeking te maken. Hierdoor bent u nog goedkoper uit dan bij uw oorspronkelijke reissom. Wij kunnen het ons voorstellen dat u dit een vreemde situatie vindt.

In de reiswereld kunnen de prijzen van de reizen sterk fluctueren, zeker bij een pakketreis. Uw pakket bestaat uit meerdere onderdelen en het kan voorkomen een bepaalde leverancier een kortingsactie of prijsverlaging doorvoert. Want naast dat wij vanuit Kras kortingsacties kunnen doorvoeren kan dit ook gebeuren door de luchtvaartmaatschappij, onze agent waarmee wij samenwerken of een specifiek hotel. Deze acties of prijsverlagingen worden vervolgend verrekend op onze reissom.

Op het moment dat u de boeking heeft gemaakt bent u akkoord gegaan met de op dat moment geldende tarieven, ook wij moeten onze leveranciers betalen volgens de tarieven die op het moment van uw boeking geldig waren. Om deze reden kunnen wij kortingen die na een boeking worden doorgevoerd ook niet op de reissom verrekenen. Dat een reis zelf met annuleringskosten nog goedkoper wordt is wel een uitzondering.

Met vriendelijke groet,
Marnick

Esther26

Heeft op 12 juli 2018 om 11:16 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is geen oplossing geboden

Alle klachten die gemeld zijn door