Klacht: Onjuist advies

1 abonnement KPN met 5 GB en aantal belminuten
1 abonnement KPN met aantal belminuten
1 prepaidkaart KPN met onbeperkt internet en aantal belminuten
1 prepaidkaart KPN met onbeperkt internet en aantal belminuten
KPN compleet, waardoor MB’s gedeeld kunnen tussen de abonnementen. Ook de prepaidnummers waren aangemeld bij de KPN compleet- app.

Omdat het hoofdabonnement verlengd kan worden en we de prepaidkaarten in abonnementen wilden wijzigen heb ik woensdagavond contact opgenomen met de KPN klantenservice. Daar heb ik de hele situatie uitgelegd en daarbij vermeld dat we 3 dagen later een paar dagen op citytrip gingen en het daarvoor wenselijk was dat het geheel zou werken. Gelukkig konden de abonnementen en simkaarten zaterdag tussen 9.00 uur en 13.15 uur geleverd worden. Op vrijdag kregen de telefoonnummers van de prepaidkaarten nog een melding dat de nummers ongeschikt waren voor KPN compleet. Dus weer contact opgenomen en gevraagd naar de reden. Er was iets niet goed gegaan met het invullen of doorgeven van de gegevens intern. Dit werd tijdens het gesprek alsnog gedaan en de levering zaterdagochtend zou gewoon doorgaan en het zou werken die zelfde dag. De simkaarten werden gelukkig op tijd geleverd. Na wat opstart problemen werkten de abonnementen. Toen bleek dat ik geen MB’s kon delen en het aantal GB’s niet opgehoogd waren heb ik wederom gebeld met KPN. Er zou een of meerdere dagen overheen gaan voordat KPN compleet zou werken. Dus helaas geen MB’s delen. Ook kregen we te horen dat het aantal MB’s pas opgehoogd worden wanneer het nieuwe abonnement ingaat, dat is 26-11-2017. Dus zitten we met een gat van zaterdag 14 oktober t/m 26 november in het aantal MB’s.
Nu kreeg ik een mail hoe ik het telefoongesprek heb ervaren. Ik weet niet op welk gesprek gedoeld wordt, maar ik heb ik het algemeen een aantal opmerking / vragen / klachten over de gang van zaken. Dus naar de website van KPN gegaan en kwam op de pagina die ik als bijlage heb toegevoegd. Waar nota bene staat dat je op verschillende manieren je klacht kan indienen. Dus ik weer gebeld. Hele verhaal weer uitgelegd, medewerken zegt discussie niet aan te gaan en dat ik volledig in mijn recht sta. Dat hij een notitie maakt maar dat ik mijn klacht per mail of per post moet doorgeven!!! Dat staat zo niet op de pagina.
Hier mijn vragen / opmerkingen:

– Waarom administratiekosten als alle simkaarten van KPN zijn?
-Waarom klakkeloos de abonnementen verkopen en geen passend advies in de vorm van prepaid door laten lopen tot 26-11-2017 en ze dan omzetten in abonnement omdat er dan pas gebruik gemaakt kan worden van de ophoging MB’s?
-Waarom klacht per mail of post terwijl op site anders vermeld staat?

Dan nog een opmerking over de prepaid:
Waarom niet per € 2,50 op te waarderen? Als er € 10,00 opstaat en ik wil er € 2,50 bij zetten om het onbeperkt online en belminuten aan te zetten voor € 12,50 ben ik verplicht om met € 10,00 op te waarderen. Als ik vervolgens een dag te laat onbeperkt online aanzet, is het tegoed alweer verbruikt.

Als er een passende oplossing geboden wordt.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door LARAKPN