Mijn Klacht:
Vanmiddag heb ik KPN gebeld i.v.m. de hoge abonnementskosten die ik nog heb. Ik heb een abonnement afgesloten voor 2 jaar incl toestel voor 39 euro per maand (onbeperkt bellen + sms en 2GB internet). Nu is dit abonnement op 26-07-2017 verlopen en wilde ik nog even wachten met een nieuw abonnement aangezien ik (1) nog niet wist welk toestel ik wilde en (2) ik een klein beetje geld wilde besparen totdat ik zeker wist welke ik wilde (met de veronderstelling dat het toestel na 2 jaar is afbetaald en dit bedrag van de abonnementskosten afgetrokken zal worden). Tot mijn verbazing bleek het bedrag nog steeds even hoog, waardoor ik heb gebeld. Door de aardige medewerkster is mij vermeld dat dit blijkbaar niet het geval is. Ik blijf het zelfde bedrag betalen (ondanks dat je extra zou betalen voor het toestel welke al is afbetaald). Dat betekent dat ik al sinds juli te veel betaal voor een abonnement en ik hier dus geen stuiver van ga terug zien. Dit heet gewoon pure afzetterij en ik vraag me af of dit juridisch gezien ook geaccepteerd is. De reden dat ik bij KPN zit is dat je overal goed bereik heb, maar aangezien dit al de tweede keer is dat ik hoge kosten moet gaan betalen voor ‘unreasonable’ handelingen moet ik toch maar eens goed gaan bedenken of ik wel een nieuw contract wil bij KPN. Ik snap niet hoe je een abonnement hebt, waarbij je apart zou betalen voor je toestel en bij verloop van het abonnement je hetzelfde bedrag gewoon kan blijven rekenen. Ik wou dat dit aan mij vermeld was toen KPN mij had gebeld met de vraag of ik een nieuw abonnement wilde, waarbij ik bovendien mijn redenen heb uitgelegd waarom ik nog even hiermee wilde wachten. Ik vind dit gewoon puur afzetterij en totaal niet klantvriendelijk.
Gewenste Oplossing:
Als ik het te veel betaalde bedrag voor de zogenaamde toestelkosten kan terug krijgen of eventueel kan verrekenen bij het afsluiten van een nieuw abonnement.
