Klacht: In rekening gebrachte smsjes die niet verzonden zijn

san1 op 11 januari 2013 over KPN Mobiel in de categorie Mobiele Telefonie

De periode dat ik op vakantie ben geweest (Egypte) is er op mijn factuur (18-9 t/m 29-9 2012)in de rubriek’sms-en in het buitenland’ teveel in rekening gebracht. Het nr. 0653131313 is van de berichtcentrale KPN, zij zeggen dus ook dat die smsjes daadwerkelijk verstuurd zijn. Dit is niet het geval, de meest onmogelijke tijden staan er op, bijv. wanneer ik nog in het vliegtuig zit, of dat ik nog in bed lag te slapen. Nu weet ik dat je hoog en laag kan springen maar dit niet meer terug krijgt. Dit is wel een reden voor mij om bij de KPN weg te gaan en zal zeker een ieder afraden om bij KPN een abonnement te nemen.

De oplossing waar mee ik tevreden zou zijn is dat KPN dit eens goed uit zoekt, zodat dit ook niet meer kan gebeuren en het bedrag wat ik niet verbruikt heb terug gestort krijg. Het is nu 2012 en als ik de klachten lees stamt dit al uit 2008. En dan voor zo'n organisatie.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door KPN Mobiel in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat KPN Mobiel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KPN Mobiel

Heeft op 14 januari 2013 om 09:43 geantwoord

Beste san1,

Naar aanleiding van je klachtomschrijving heb ik onderzoek gedaan naar de situatie. Hieruit blijkt dat er een 26-tal smsjes zijn verstuurd vanuit Egypte. Het gaat veelal om smsjes die langer zijn dan een enkele sms. Het telefoonnummer wat je ziet staan op de specificatie is inderdaad het nummer van de berichtencentrale van KPN, die de berichten vanuit daar doorzend naar het door jou opgegeven nummer. De reden waarom bepaalde tijdstippen niet altijd overeenkomen met de daadwerkelijk gestuurde tijd zit hem in het feit dat het zo kan zijn dat je toestel de smsjes niet altijd direct verzonden krijgt. Dat blijft hij dan proberen net zo lang tot het gelukt is. Omdat de smsjes wel degelijk verstuurd zijn vanaf jou mobiele telefoon, kan ik dan ook niets doen met de gemaakte kosten. Mocht je toch nog vragen hebben of ergens niet uitkomen bezoek dan gerust eens een van onze kanalen zoals Facebook (http://on.fb.me/10NUReI), Twitter (http://bit.ly/114k1oO) of het forum (http://bit.ly/V7Fms7).

Daan
KPN Webcare

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van KPN Mobiel beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Als reactie op de reactie van de KPN wil ik alleen maar zeggen dat dit heen en weer gepraat wordt, het is volgens jullie op mijn mobiel gebeurd en dat zal best maar niet door mij of een ieder die in mijn buurt is geweest. Als ik vraag wanneer ik naar jullie bel of dit de exacte tijden bij de juiste data 'de smsjes' is wordt er gezegd dat dit zo is. Lekker duidelijk allemaal. Ik blijf bij mijn mening en standpunt dat dit door mij gesmst is.

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Als reactie op de reactie van de KPN wil ik alleen maar zeggen dat dit heen en weer gepraat wordt, het is volgens jullie op mijn mobiel gebeurd en dat zal best maar niet door mij of een ieder die in mijn buurt is geweest. Als ik vraag wanneer ik naar jullie bel of dit de exacte tijden bij de juiste data ‘de smsjes’ is wordt er gezegd dat dit zo is. Lekker duidelijk allemaal. Ik blijf bij mijn mening en standpunt dat dit door mij NIET gesmst is. Antwoorden

Alle klachten die gemeld zijn door