Klacht: Kosten buiten bundel niet in verhouding

op 18 juni 2021 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Enige tijd geleden bleek dat ik mijn bundel voor mobiel internetten bij Youfone zo goed als verbruikt had. Dit was voor het eerst maar omdat ik binnen enkele dagen later een nieuwe bundel zou krijgen, leek me dit geen enkel probleem. Vanwege corona werk ik en velen met mij toch thuis, dus maak je vooral gebruik van de wifi thuis.
Echter wat schetste mijn verbazing: het verbruik van mobiel internet, was, ondanks dat mijn bundel inmiddels volledig verbruikt was, gewoon doorgelopen. Op de momenten dat de Wifi bij ons thuis zijn best niet deed, ving Youfone dit alsnog op. Je zou dan denken: domme pech, gewoon betalen en volgende maand doen we het anders maar op mijn maandelijkse factuur staat nu een bedrag waar je ‘u’ tegen zegt.

Youfones antwoord: ik had dit kunnen voorkomen door een dataplafond te KOPEN bij aanvang van mijn abonnement. Dus ik moet als consument iets kopen omdat een product waarvoor ik al betaal, mij anders nog meer op kosten jaagt? In mijn optiek is dit de omgekeerde wereld.

Mijn klacht gaat met name over de hoogte van dit bedrag. Het staat echt totaal niet in verhouding tot de kosten die er normaal worden gerekend voor een bundel van 10GB, het bedrag is letterlijk vertienvoudigd.

Mocht hier niets mee gedaan worden, dan hoop ik dat dit een waarschuwing is voor bestaande en toekomstige klanten.

Ik zou het fijn vinden als Youfone me enigszins in de kosten tegemoet zou willen komen want dit bedrag is echt buitenproportioneel.

Verder zou ik graag zien dat zij databundels die verbruikt zijn 'op slot' zetten. D.w.z.: er kan geen data meer worden verbruikt waardoor klanten (ik kan het nog enigszins betalen maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit voor jongere klanten met een veel lager inkomen lastig is) op kosten worden gejaagd. Biedt ze vervolgens een andere optie, zoals het bijkopen van bundels van 750MB of 1 GB voor respectievelijk 7,50 euro of 10 euro. Dan ben je eerlijk bezig.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 22 juni 2021 om 07:13 geantwoord

Heeft op 22 juni 2021 om 07:24 geantwoord

Maar ik leg me erbij neer en ga per direct op zoek naar een andere provider. Zodra mijn contract afloopt, stap ik meteen over.

Alle klachten die gemeld zijn door Dataslurper