Klacht: Koste van bankrekening pakket

op 30 september 2017 over ING in de categorie Banken

Geachte meneer / mevrouw,

Ik mail u naar aanleiding van uw afschrijvingen van de kosten voor een pakket. Jullie hebben mijn rekeningnummer (6818041) opgezegd en betaal maandelijks 75 euro om deze af te lossen. Ik maak dus geen gebruik van uw pakket, maar los slechts een roodstand in. Ik heb mij laten informeren door de consumentenbond, omdat ik wilde weten of ik de kosten van dit pakket moest betalen. Zij adviseerde mij om met u via de mail contact op te nemen, omdat de pakket kosten niet in rekening gebracht mogen worden omdat bankrekening niet meer word gebruikt en ik betaal ook al rente voor roodstaan. Ik hoor graag spoedig van u.

Horia

Ik ben te vreden wanneer ik geen koste meer betaal voor het bankrekening pakket en graag met terug werkende kracht!

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 01 oktober 2017 om 11:12 geantwoord

Hallo mevrouw Abdelmalki,

Ik begrijp dat hier vragen over zijn. Als ik het goed lees is er een afspraak met de afdeling Achterstanden gemaakt. Het is van belang dat je hierover met de afdeling contact opneemt op 058-2340065 zodat mijn collega's met je mee kunnen kijken. Hopelijk komen jullie samen tot een oplossing.

Vriendelijke groet,

Roos
Webcare ING

Bericht van ING

2 weken geleden - Goedemorgen mevrouw Abdelmalki, Wat hebben mijn collega's als reden opgegeven dat u dit bedrag moet betalen? Als er een ongeoorloofde roodstand is en een Betaalrekening die daaraan verbonden is, dan zijn er inderdaad kosten verbonden aan deze Betaalrekening. Deze voorwaarden zijn voor een ieder van toepassing die een Betaalrekening heeft bij ons. Vriendelijke groet, Roos Webcare ING

Heeft op 01 oktober 2017 om 11:37 geantwoord

U collega's hadden gezegd dat ik dit gewoon moest betalen en bankrekeningnummer is opgeheven door jullie dus wordt niet meer gebruikt door mij, ik los al maandelijks af en hier betaal ik gewoon rente over dus ik ben dan hier dan ook niet mee eens dat ik hier ook nog kosten moet betalen voor het pakket terwijl de bankrekening opgeheven is!

Bericht van ING

2 weken geleden - De pakketkosten worden afgeschreven van de Betaalrekening waar de kosten voor zijn. Van welk rekeningnummer worden deze kosten in dit geval dan afgeschreven? Groet, Roos Webcare ING

Reactie van de melder van de klacht Horia

2 weken geleden - Het gaat om deze bankrekeningnummer NL33 INGB 00006 8180 41

Bericht van ING

2 weken geleden - Ik zie dat de rekening niet is opgeheven. Dit verklaart waarom er Pakketkosten worden afgeschreven. Mijn tip is wel om het nummer dat Roos gaf nog te bellen. Zij kunnen inhoudelijk kijken naar de regeling die u getroffen had en controleren of deze nog wel klopt. Vriendelijke groet, Franck ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Horia

1 week geleden - Laat maar ik schrijf wel een brief naar directie van ING en ik zal ook doorgeven dat ik mijn klacht bij klacht.nl heb doorgegeven en dat jullie mij niet konden helpen!

Bericht van ING

1 week geleden - Wij willen u met alle liefde helpen, maar wij hebben wel de regel dat voor elke bestaande rekening pakketkosten betaald moeten worden. In een eerder bericht werd aangegeven dat mijn colega's van de afdeling Achterstanden ditzelfde hebben doorgegeven. Hoe spijtig ook, dan kunnen wij inderdaad niets betekenen. Als u even schakelt met het telefoonnummer wat wij eerder doorgegeven hebben, dan kunnen mijn collega's met u meedenken wellicht. Vriendelijke groet, Roos Webcare ING

Alle klachten die gemeld zijn door Horia