Klacht: Komen gemaakte afspraken niet na

eftie op 22 december 2019 over Carcenter de Vierling in de categorie Autodealers

Op 2e Kerstdag 2018 kochten we bij Carcenter de Vierling een Citroen C1 voor mijn vrouw. Een proefrit gemaakt en gelijk verliefd op het karretje.
Er waren wat zaken die gefikst moesten worden. Zo was (is) er schade aan de linkerzijde, een brede kras op de voorruit, miste de draadloze sleutel, lekte de uitlaat en brandde het motormanagementlampje. Dat was allemaal geen probleem en dat zou voor de oplevering gemaakt zijn. Dat zou dan in de eerste of tweede week van 2019 zijn. Was voor ons geen probleem.
Op 28 december ging de telefoon. De auto stond klaar voor aflevering. Wij naar Werkendam.
En daar stond de C1 te shinen. En het eerste wat direct opviel, de schade was niet gemaakt. Na mijn opmerking daarover werd gezegd dat de huisreparateur ziek was en pas in februari weer aan het werk kon. Ook dat vonden wij direct geen probleem.
De kras in de voorruit was voor de APK geen afkeur.
Ze hadden de uitlaat vervangen en de motor nagekeken. Okay, en de sleutel dan. O, die zijn we vergeten, maar laat maar een sleutel maken en dan betalen wij de gemaakte kosten.
Zo goedgelovig dat wij waren gingen we daarmee akkoord.
Op weg naar huis ging het motormanagementlampje weer aan. Daarover gebeld en we konden langskomen zodat er naar gekeken kon worden. Er is een eenmalige fout en we hebben het gereset.
Een paar dagen later ging ie weer aan. Gebeld en we moesten de C1 een dag brengen. En inderdaad, lampje was uit en bleef uit.
Ook de nieuwe uitlaat begaf het. Bleek een dot KIT opgelegd te zijn vastgezet met iets wazigs en tiewraps. Hebben we maar bij Kwik-Fit laten herstellen door een échte nieuwe uitlaat.
Half februari nog eens teruggebeld, huisreparateur was nog steeds ziek. Sleutel bij laten maken en rekening opgestuurd (tot 3x toe), geen terugbetaling van die kosten.
Nu moest de C1, na 1 jaar, weer APK gekeurd worden. Afgekeurd.
Afgekeurd op dingen waar die vorig jaar ook op afgekeurd had moeten worden:
Een brede krasspoor op de voorruit.
Wit licht uit de achterlichtjes (was vorig jaar ook al zo)
En er was een motorstoring. Huh, maar het lampje is uit!
Toch maar even kijken of het lampje dan kapot is.Nee, het lampje was niet kapot. Ze hebben er gewoon een hoop schilderstape ingepropt, zodat het léék of het lampje uit was.

Ik ben tevreden als Carcenter de Vierling de gemaakte afspraken nakomt en de kosten die wij hebben moeten maken, die zij voor hun rekening hadden moeten nemen voor een goede aflevering vergoeden.
Ik heb het dan over de volgende zaken:
Lichte schade linkerzijde
Lambda sondes en katalysator (motormanagement)
Kosten van de sleutel met afstandsbediening

Ik ben nog meer tevreden als bedrijven als deze strenger onder loep van het RDW komen te liggen. Ook het huis-garagebedrijf Koning Auto's die de APK voor hun uitvoert, moet véél strenger onder de loep komen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Carcenter de Vierling

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Carcenter de Vierling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door eftie