Mijn Klacht:
Ik heb een E-Xtension nu ruim een jaar, prima fiets.
Tijdens een fietsrit, raakte het display los en viel op de grond.
Het bleek dat het klikmechanisme was los geraakt. Ik ben terug gefietst en heb het klikonderdeel gevonden. Het bleek dat de plastic haakjes waren afgebroken. Het blijkt een hele zwakke constructie te zijn.
Ik was verbaasd, dat een dergelijke constructie gebruikt wordt voor zo’n vitaal onderdeel, het display. Het lijkt me dat er veel klachten over moeten zijn.
De dealer heeft me bevestigd dat dit probleem veel voorkomt. Het slechte nieuws is dat je een nieuwe display moet kopen (€80-€90).
Terwijl het kliksysteem eenvoudig te vervangen is. Een plastic onderdeeltje en een veertje.
Klacht; Koga ( en/of haar toeleverancier) maken misbruik door niet de service te verlenen het klikmechanisme als servicedeel te leveren. En deze constructie te laten bestaan ( al 5 jaar)!!. Blijkbaar is er door de dealers al vaker geklaagd over dit probleem.
Gewenste Oplossing:
=Voor de korte termijn:
Koga (en/of toeleverancier) leveren dit klikonderdeel als reservedeel, als was het maar voor een 2-3 €.
=Voor de langer termijn:
Een constructie wijziging.
