Klacht: Koers wissel

op 31 juli 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Ics mastercard hanteerd een tehoge wissel koers

Ik wil de officiele wissel koers alsdie word aangeboden op de webside vanhet moederbefrijf ..nml mastercard usa

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 01 augustus 2017 om 14:06 geantwoord

Beste Jonnybliek,

Dank voor je bericht op dit forum!

Je geeft in de klacht aan dat ICS te hoge wisselkoersen hanteert. Graag leg ik je uit op welke manier de wisselkoers wordt vastgesteld.

Op het moment dat je een aankoop doet met je credit card wordt er een bedrag op je kaart hiervoor gereserveerd. Op dat moment vindt nog niet de verwerking plaats van de aankoop. Dit gebeurt een aantal dagen later door ICS. Op dat moment wordt ook de koers berekend waartegen de aankoop wordt afgerekend op je credit card (inclusief een koersopslag van 2%).
Dit kan er voor zorgen dat de wisselkoers bij de aankoop verschilt van de koers die gehanteerd wordt bij de verwerking. Afhankelijk van een stijging of een daling van de wisselkoers na de aankoop, kan dit zowel in je voordeel als in je nadeel werken.

Ik hoop dat ik je hiermee in voldoende mate heb uitgelegd wat de reden is dat de wisselkoers waartegen een aankoop wordt afgerekend kan verschillen van de wisselkoers van het moment van de aankoop. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan kun je uiteraard altijd contact opnemen met ICS. Je kunt hen hiervoor bereiken op het nummer 020-6600123 of via de mail service@icscards.nl.

ABN AMRO Webcare
Dhr. R. Keijsers

Alle klachten die gemeld zijn door jonnybliek