Klacht: Onterechte incassokosten rekenen

Marg.Kroes op 08 juni 2024 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Klarna stuurde mij vandaag een herrinering van
Het bedrag is E31,79 u rekent incassokosten van E13,50

Ik ben het niet eens met deze incassokosten

Volgens de wet moet u mij namelijk eerst een betalingsherinnering sturen. Waarna de consument nog 14 dagen heeft om de betaling te voldoen. Hierover mag u geen incassokosten rekenen Dit heeft u niet gedaan. Zie ook de link https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/incassokosten/

U stuurde mij namelijk meteen een herinneringsemail met incasso kosten, (Ik heb geen eerdere mails ontvangen)
ook staat er in de brief geen informatie over de incassokosten, dit mag niet.
Uw herinneringsbrief voldoet daarom niet aan de eisen van de wet. U mag dus geen incassokosten rekenen

Het originele bedrag van € 31,79 heb ik betaald op 3 juni.

Ik verzoek u het dossier te sluiten en mij dit binnen 7 dagen schriftelijk te laten weten. Krijg ik binnen 7 dagen geen reactie? Dan ga ik ervan uit dat u het dossier sluit en mij geen emails /brieven meer stuurt. Blijft u mij herinneringsemails sturen met incassokosten dan ben ik genoodzaakt mijn klacht voor te leggen aan de geschillencommissie.

Ik wacht uw reactie af.

Margje Kroes

Geen incassokosten rekenen

1 week geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Klarna
Download hier uw brief

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Klarna

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Klarna nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marg.Kroes