Klacht: Klarna doet maar wat! Ik kies de optie nooit meer!

opzoutenmet klarna op 08 september 2013 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag in een webshop iets gekocht. Omdat ik geen zin had om naar kantoor te lopen voor mijn identifier en de optie achteraf betalen mogelijk was heb ik daarvoor gekozen.
Groot was mijn verbazing dat achteraf betalen was ‘afgekeurd’. Ik heb een nette staat van dienst met betalen van fakturen en ben dus bijzonder beledigt. Wie denken ze bij klarna wel wie ze zijn. Op welke criteria baseert deze club zijn beslissingen?
Aangezien ze weinig anders vragen dan leeftijd en adres krijg ik de indruk dat op basis van mijn adres al wordt besloten dat ze ‘geen risico’ willen lopen!

Gewenste Oplossing:

Dat klarna per direct publiceert op welke gronden ze hun beslissingen maken;
Dat klarna per direct zijn diensten stop!
Dat Klarna mij excuses maakt voor hun zwartmakerij richting de webshop waar ik een aankoop heb gedaan.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Klarna beoordeeld.

opzoutenmet klarna

Heeft op 09 september 2013 om 07:49 geantwoord

Dit is geen oplossing. Klarna verstrekt niet echt informatie. Blijkbaar kloppen de fora op internet. Klarna is een slechte instantie!

Nu maar de media opzoeken denk ik.

Klarna

Heeft op 09 september 2013 om 09:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw / meneer,

Bedankt voor uw feedback.

Wanneer men voor de betalingsmogelijkheid Klarna kiest, wordt een kredietcheck uitgevoerd die besluit voor welk bedrag via ons mag worden besteld. Deze kredietcheck wordt elke keer gedaan op het moment dat men via Klarna probeert te bestellen en is gebaseerd op de volgende drie factoren:

1. Het bedrag waarvoor je een aankoop probeert te plaatsen;
2. Jouw betalingsgeschiedenis bij Klarna;
3. Externe informatie die verzameld wordt door een kredietbureau.

Daarnaast maken wij als Klarna de beslissing iemand een krediet te verstrekken of niet, de kredietbureau´s verstrekken enkel informatie over betalingsgeschiedenis, etc.

Hopende dat deze uitleg voldoende is als antwoord op uw vraag,

Indien u verdere vragen en / of opmerkingen heeft kunt u mij persoonlijk contacteren op [email protected]

Steven Meesters
Klantenservicevertegenwoordiger
Klarna AB

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door