Klacht: Exorbitant hoge aanmaningskosten en onjuiste factoren

FatimaSa op 22 januari 2013 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

In januari 2013 heb ik twee facturen van Klarna betaald oor twee door mij bestelde artikelen op internet. De bedragen zijn ook, na controle van mijn bankafschriften, overgeschreven op de bankrekening van Klarna. Wat schetst mijn verbazing? Omdat Klarna het bedrag van 1 factuur in januari 2013 ontving (daarvoor hadden we de feestdagen waardoor banken langer doen over betalingsopdrachten) hebben ze mij een rekening gestuurd van 13 euro aan aanmaningskosten!!! Dit was nog niet alles; voor de andere factuur hebben ze een incassovordering gestuurd voor een bedrag van 72 euro, stellende dat ze het bedrag voor de factuur nimmer hebben ontvangen!! Dit terwijl ik beide facturen reeds heb betaald.

Hele bedrijf Klarna afschaffen voor de postorderbedrijven. De bedragen voor aanmaningskosten zijn belachelijk hoog en als je om uitleg vraagt van een onderbouwing van die hoge aanmaningskosten, dan krijg je gewoon utleg dat dat aanmaningskosten zijn die je gewoon moet betalen. Wat hebben ze gedaa voor die 13 euro?
Oplossing; geen hoge bedragen in rekening brengen bij aanmaning, helemaal niet in het geval het bedrag reeds is betaald en zeker niet bij vaste klanten. Dit komt heel klantonvriendelijk over. Daarnaast administratie op orde brengen door goed in de gaten te houden wat al betaald is ipv daar een incassovordering van te maken met nog hogere incassokosten. Sowieso moet deze factor eruit in jullie systeem daar ik al betaald heb.
Ik ga sowieso nog contact opnemen met de Ombudsman over dit bedrijf, gelet op de vele klachten van andere mensen op dit forum. Daarnaast ga ik contact opnemen met Kassa om het publiekelijk te maken. Voor het overige ga ik nooit meer gebruik maken van hun diensten en raad ik ook mensen af. Dit zal ik ook zoveel mogelijk mensen kenbaar maken via internet, tv en anderszins.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van

11 jaren geleden - Beste klant, Wat vervelend dat u onze service zo ervaart. Wij hebben uw klacht grondig nagekeken en ik heb u vandaag proberen te bellen om de situatie uit te leggen. Graag leg ik het ook telefonisch aan u uit, ik zie uw reactie op mijn e-mail graag tegemoet Neem graag contact op met ons via de gegevens in de email. Met vriendelijke groet, Steven Meesters Klachtenmanager Klarna BV

Klarna

Heeft op 24 januari 2013 om 13:45 geantwoord

Beste klant,

Wat vervelend dat u onze service zo ervaart.
Neem graag contact op met ons via de gegevens in de email.

Steven Meesters
Klachtenmanager
Klarna BV

Alle klachten die gemeld zijn door