Klacht: Klantonvriendelijkheid, onprofessionaliteit en slechte service

op 06 juli 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Bij deze wil ik een klacht indienen betreffende de slechte service, klantonvriendelijkheid en onprofessionaliteit van de Mediamarkt. Donderdag 30 juni zijn mijn familielid ik naar de Mediamarkt gegaan om een specifieke laptop te halen. Nadat ons gegarandeerd was dat we een zwarte laptop hadden meegekregen en hiervoor een 15″ laptophoes nodig hadden, bleek de laptop thuis toch wit te zijn en wees iemand me erop dat de hoes een maat te groot was.

Zaterdag 2 juli heb ik geprobeerd om de Mediamarkt te bellen, maar de verbinding werd na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan simpelweg verbroken. Ook bij mijn moeder gebeurde na een lange wachttijd hetzelfde. Bij Mediamarkt Zaandam aangekomen werden we pas na een half uur wachten bij de servicebalie geholpen. Bij het retourneren werd ons verteld dat wij zélf het meegegeven formulier naar het hoofdkantoor van de Mediamarkt moesten sturen om het betaalde bedrag retour op de creditcard te krijgen. Daarnaast zou het zwarte model in een onbekende hoeveelheid te verkrijgen zijn bij Mediamarkt Amsterdam Arena, ” Heerhugowaard en ” Alkmaar. Aangekomen bij Mediamarkt Amsterdam Arena werd ons tot twee keer toe wéér een witte laptop overhandigd waarna we beide keren (tevergeefs) lange tijd moesten wachten op een zoektocht naar de zwarte variant. Vervolgens zijn drie medewerkers op zoek gegaan naar de laptop, maar deze werd niet gevonden. Na te hebben gevraagd waar we eventueel het beste heen kon gaan, kon er hier plotseling wél in het systeem worden gezien hoeveel laptops er in welk filiaal aanwezig waren. Na ruim een uur in de winkel te hebben gewacht zijn we weer met lege handen vertrokken naar het filiaal in Alkmaar. Hier hadden we in eerste instantie heen kunnen gaan als ons direct was verteld dat daar 5 laptops aanwezig waren i.p.v. de enkele laptop in het filiaal Amsterdam Arena. Tot slot werd ons in filiaal Alkmaar verteld dat deze specifieke laptop überhaupt niet in het zwart werd gemaakt! De laptop waarvoor we de hele dag van het kastje naar de muur zijn gestuurd bleek een ander type laptop te zijn, ofschoon ik telkens specifiek vroeg om de zwarte variant van de aangegeven laptop. Wel was deze laptop van hetzelfde merk waardoor het voor een klant met gemiddelde computerkennis niet opvalt, maar de specificaties waren anders.

De volgende dag heeft mijn moeder geprobeerd de Mediamarkt te bereiken om het adres van het hoofdkantoor op te vragen, maar weer tevergeefs. Aangekomen bij Mediamarkt Zaandam werd duidelijk dat er de vorige dag een kassabon had moeten worden opgesteld en meegegeven, wat niet was gebeurd. Hierdoor waren onze retourpapieren incompleet. Daarnaast moesten wij niet zelf de retourpapieren opsturen, maar bleek dit de taak van de Mediamarkt.

Samenvattend hebben we 143 km. gereden (en aan benzinegeld betaald), €4,50 aan parkeergeld betaald, ca. een uur tevergeefs telefonisch in wacht gestaan en een gehele dag van onze tijd verspild. Deze ontzettend slechte ervaring had volledig voorkomen kunnen zijn wanneer ons in eerste instantie was verteld dat we op zoek waren naar een laptop die überhaupt niet bestaat. Tot het filiaal in Alkmaar heeft niet één van de vele medewerkers ons hierop gewezen. Daarom verwacht ik een passende oplossing voor de uitermate trieste service, professionaliteit en klantvriendelijkheid waarmee we zijn behandeld, enkel om uiteindelijk te eindigen met de aanschaf van een laptop die ik twee dagen daarvoor al in huis had en een tijdelijke extra schuld van €599.

Een passende oplossing voor de uitermate trieste service, professionaliteit en klantvriendelijkheid waarmee we zijn behandeld.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door margaretkroon