Klacht: klant wordt belazerd

op 11 mei 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Sinds 1 april ben ik erachter gekomen dat mijn rekeningnr is geblokkeerd. Reden hiervan: mijn ID was verouderd en huidige adres was niet bekend bij de bank werd mij verteld. Ik moest schriftelijk bezwaar indienen en deze naar ABN AMRO NV
PAC EA 7000, afdeling B6, Asch van Wijckstraat 55, 3811 LP te Amersfoort opgestuurd worden. Na ca 1,5 week neem ik weer telefonisch contact op met de bank. Er werd gezegd dat dit proces ca 2 tot 3 weken in beslag kon nemen. Er kwam toen een brief dat ik een afspraak moest maken om op kantoor langs te komen. Op 26 april kon ik op kantoor Coolsingel terecht. Ik had mijn ID, adres meegenomen. De medewerkster gaf het advies, dat het beter was om een nieuwe rekeningnr te openen. Er werden toen een stuk of 4 foto`s van mij gemaakt, waarvan er 2 mislukt waren. Het was in orde en ik zou bericht ontvangen. Meteen dezelfde mail ontvangen, dat binnen 3 werkdagen AMP groep contact zou opnemen om een afspraak te maken om de ID te verifieren voor het openen van de nieuwe rekeningnr. Nadat de 3 werkdagen waren verstreken heb ik contact opgenomen met de AMP. Deze had niets ontvangen van de bank. Ik weer gebeld met de bank. Hier krijg ik te horen, dat de foto`s was mislukt en dat het proces daarom was gestagneerd. Maar niemand die met mij hierover contact had opgenomen. Vervolgens zei de medewerker dat het eigenlijk niet eens nodig was geweest om een nieuwe rekeningnr te openen. Hij snapte de actie van de Coolsingel niet helemaal. Maar hij begreep het probleem en de situatie en probeerde samen te denken hoe dit op te lossen. Er is zelfs toegezegd en ook in het dossier genoteerd dat ik € 50,- aan compensatie krijg. Verder nog de incassokosten die in rekening zijn gebracht, zullen vergoed worden. Hierbij moet ik denken aan een paar tientjes. Hij ging meteen contact opnemen met afdeling Hercules. Hier werd ik door mevrouw van der Elst te woord gestaan, die het allemaal in orde zou maken, want het was zeer slordig van de ABN AMRO dat er zo gehandeld is. Mevrouw zou dit allemaal in orde maken en direct terugbellen. ZIj had 2 telefoonnummers van mij doorgekregen. En dit was allemaal op 3 mei. Nadat ik nog steeds in afwachting was op het telefoontje van de ABN AMRO, heb ik op 9 mei weer contact opgenomen. En toen werd het leuk. De medewerker kon in het systeem niet terug vinden welke mevrouw van Elst dit is geweest en of ik ook toevallig een voornaam wist. Er waren meerdere medewerkers met deze achternaam. Ik noemde de afdeling Hercules, maar ook hier kon hij niets mee.

Uiteindelijk ben ik nog steeds geen ene moer opgeschoten en is mijn rekening nog steeds geblokkeerd. Als ik bel zit ik minimaal tien minuten in de wacht. Ik ben gewoon bestolen door de ABN AMRO. Mijn geld zit hier nog steeds vast !

Ik wil dat mijn rekening gedeblokkeerd wordt. Is dat zo moeilijk ?
Fout die door de bank wordt gemaakt en kijk hoe lang ik hiermee bezig ben. Belachelijk !

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Beste Radjoeart, Ik snap dat u z.s.m. uw rekening weer wilt gebruiken. Ik heb dit woensdag uitgezet bij de afdeling die hierover gaat. De rekening wordt/is gedeblokkeerd. Hierover hebben zij u woensdag gebeld, maar kregen u niet te pakken. Nu is uw pas bij de eerdere blokkade komen te vervallen. Ik heb de vraag uitstaan of er automatisch een nieuwe pas uw kant uitkomt. Om dit proces te versnellen, kunt u ook direct zelf een nieuwe pas aanvragen. U kunt hiervoor bellen met 0900 0024. Ik zorg ervoor dat ik een notitie hierover bij uw gegevens achterlaat. Het kan zijn dat u direct een collega spreekt die u hierbij kan helpen en anders wordt u teruggebeld door een collega die dit met u kan regelen. U heeft na de aanvraag binnen 3 tot 5 werkdagen de pas binnen. Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Beste Radjoeart, We hebben geen reactie van u ontvangen, maar hebben begrepen dat inmiddels de nodige zaken zijn gedeblokkeerd. Laat u het ons weten wanneer u nog ergens tegenaanloopt zodra u weer kan inloggen met uw nieuwe pas? Met vriendelijke groet, Eva ABN AMRO Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 03 juni 2021 om 08:55 geantwoord

Op 20 mei hebben we voor het laatst contact gehad. We hebben toen een bericht gestuurd met de vraag of de klant nog ergens tegenaanloopt. Hierop hebben we geen bericht terug ontvangen. We gaan er vanuit dat het hiermee is opgelost en sluiten dan ook de klacht hier op het forum.

Alle klachten die gemeld zijn door Radjoeart