Klacht: klant vriendelijkheid

op 16 mei 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Beste abnamro

Wederom verbaast me de klantvriendelijkheid van jullie.

En dit is zeker niet de eerst keer.!!!

Wij krijgen een brief dat mijn dochter zich bij een kantoor moet melden omdat zij 18 jaar is geworden.
Aangezien wij in dronten geen kantoor meer hebben (dus kunnen ook niet meer even binnen lopen ) bel ik 0900-0024 voor een afspraak voor haar.
Zij zit op stage en kan haast niet bellen in de zorg.

Ik krijg te horen van Bas Steenstra dat zij zelf moet bellen.

Wat is dit nu voor rare bureaucratie ik bel voor een afspraak namens haar .
Ik ben haar moeder en tot haar 21 verantwoordelijk voor haar bank zaken en zij zelf komt naar het bureau (niet Ik)!!!!!!!!!!!!!!

Dus wat is de moeilijkheid om een afspraak op een bureau te plannen ,
Dit kost haar ook nog eens geld omdat wij geen kantoor meer hebben.

Jullie hebben het weer goed voor elkaar ABNAMRO
De klant staat voorop..

loes oussoren
dronten

ga eens met jullie telefonisten en medewerkers praten dat ze na denken als ze iemand aan de lijn hebben.
er zit geen logica meer in jullie systemen.

het is en blijft een drama bij jullie

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

4 maanden geleden - Beste mevrouw Oussoren, Als u contact met ons opneemt mag u inderdaad verwachten dat u klantvriendelijk geholpen wordt. Dat u deze ervaring niet heeft met ons, vind ik erg jammer. Daarom vinden we uw signaal erg belangrijk. Wel wil ik u graag uitleggen waarom mijn collega u niet verder heeft geholpen. Wanneer uw dochter 18 jaar is geworden, is zij volgens de wet meerderjarig en bevoegd om zelf haar bankzaken te regelen. Vanaf dat moment zal uw dochter haar zaken bij ons maar ook elders zelf moeten regelen. Hoe graag u haar natuurlijk wilt helpen, is uw bevoegdheid om zich over haar rekening te ontfermen komen te vervallen op de dag dat uw dochter 18 jaar werd. Op het moment dat u als ouder contact opneemt over de bankzaken van uw dochter, zal gevraagd worden om haar zelf contact met ons te laten opnemen. Omdat we ook te maken hebben met de bescherming van persoonsgegevens, zal er daarom op uw verzoek geen afspraak ingepland worden. Uiteraard wil ik uw dochter graag helpen met het maken van een afspraak. Als u aangeeft op welk telefoonnummer zij bereikbaar is, zal ik haar bellen en het met haar in orde maken. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Reactie van de melder van de klacht m.oussoren3@chello.nl

4 maanden geleden - Beste mevrouw van der Molen, Al dat gezwam van eigen verantwoordelijkheid dat weten we nu ze langzamer hand wel. Echter als er stront aan de knikker is dan kunnen wij als ouders wel op draven. Het gaat om een afspraak maken … ik vraag geen lening aan.(en wil geen info over de rekening waar u mee aankomt !!!!) Volgens mij is de boodschap nog steeds niet bij de abnamro door gedrongen 1. Kantoren sluiten 2. Je kan geen gewonen mail meer sturen 3. 20 km rijden naar het dichts bijzijde kantoor. 4. En bij een gewoon telefoontje krijg je zo een sukkel aan de lijn. Het grappige is nu echter dat het mijn man wel gewoon gelukt is een afspraak te maken. Wat een toestand weer met de abnamro. Oooh en nog even voor de duidelijkheid over de brief die wij gekregen hebben, ook die klopte niet Er staat in : Op dit momentheb jij GEEN betaalpas bij je rekening. Wil je een betaalpas aanvragen….enz, Mijn dochter heeft AL JAREN EEN EIGEN PAS!!!!!!!!! Possitief .....possitief dit allemaal weer…………..abnamro Loes oussoren

Bericht van ABN Amro

4 maanden geleden - Beste mevrouw Oussoren, Zoals mijn collega al aangaf in het vorige bericht is het geen onwil om geen afspraak in te plannen voor uw dochter. Wij hanteren hierbij de regels zoals de wet ons voorschrijft. Hierbij is het niet van belang of het slechts om het inplannen van een afspraak gaat of bijvoorbeeld om het sluiten van een lening. Hoewel ik begrijp dat u als ouder tot de 21e verjaardag van uw dochter nog verantwoordelijkheid voor haar draagt, dienen wij ons te houden aan de wettelijk voorgeschreven regels. Uiteraard ben ik blij om te lezen dat uw man alsnog de afspraak namens uw dochter heeft kunnen plannen. Ik kan u echter niet garanderen dat dit een volgende keer opnieuw lukt. U geeft tevens aan dat uw dochter een brief heeft ontvangen waarin staat aangegeven dat zij momenteel geen pas heeft. Ik vermoed dat uw dochter momenteel een pas van de Jongerengroeirekening heeft. Deze wordt vervangen door een reguliere betaalpas. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag! Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. R. Keijsers

Reactie van de melder van de klacht m.oussoren3@chello.nl

4 maanden geleden - Beste heer Keijsers, vragen vragen???? denkt u echt nog dat ik dit traject weer in ga met de abnamro ................ ik zal niet zo snel meer iets aan de abnamro vragen hoor en hoop dat veel mensen dit lezen en dit ook niet meer gaan doen. dat het mijn man dus wel gelukt is een afspraak te maken is meteen de doorn bij de abnamro !!!!!!!!!!!!! . de mens bij de abnamro is weg en de robot heeft het overgenomen. jullie volgen regeltjes en zijn niet meer in staat normaal na te denken en het verschil te maken tussen een afspraak maken en die afhandelen. zou toch fraai zijn als de hele wereld zo in elkaar zou zitten dan kunt u nooit meer een afspraak maken bij een dokter, tandarts of ziekenhuis voor u partner, kinderen of bv. u ouders!!!!!. want dan zegt de telefoniste die u aan de lijn krijgt: afspraak, nee hoor meneer ze kunnen zelf bellen!!!!!! daar beginnen wij niet aan want dat zou inbreuk zijn van privacy. de vier punten daar hoor ik u helemaal niet over. zal ze nog even voor u kopiëren 1. Kantoren sluiten 2. Je kan geen gewone mail meer sturen 3. 20 km rijden naar het dichts bij zijde kantoor. 4. En bij een gewoon telefoontje krijg je een sukkel aan de lijn die zijn papiertje opleest. u leest de abnamro is een super bank!!!!!!!!!!!! zou zeggen houden zo....menselijk loes oussoren

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 18 mei 2017 om 14:47 geantwoord

Beste mevrouw Oussoren,

Ik vind het erg jammer om te lezen dat u ontevreden ben over onze dienstverlening.
Uiteraard zijn wij gebonden aan regels. Ik kan mij ook voorstellen dat dit in de ogen van onze klanten vaak te veel regeltjes zijn. Deze dienen echter wel het doel om de veiligheid en privacy van onze klanten te waarborgen.

De reden dat ik niet eerder op uw punten ben ingegaan is dat dit geen betrekking had op uw initiële klacht. Ik ga hier graag alsnog op in.

U geeft aan dat wij kantoren sluiten.
Wij sluiten inderdaad bepaalde kantoren waar het kantoorbezoek erg terugloopt. Daarnaast zijn er gelijktijdig veel andere mogelijkheden bijgekomen om uw bankzaken te regelen (zoals de toenemende mogelijkheden via het internetbankieren, de mobiele app en de verschillende manieren waarop u 24/7 contact met ons op kunt nemen, zoals telefonisch, via Whatsapp, Twitter, Facebook en via de mail).

Verder geeft u aan dat u ons geen gewone mail meer kunt sturen.
Via de mail kunt u ons ook bereiken. Dat kan zowel via een reguliere mail (service@nl.abnamro.com) als via een bankmail binnen de beveiligde omgeving van het internetbankieren.

Het feit dat u na telefonisch contact niet tevreden bent over de manier waarop u te woord bent gestaan vind ik erg vervelend. Ik ben ook blij dat u dit signaal bij ons afgeeft. Dat wil niet zeggen dat mijn collega’s niet hun uiterste best doen om onze klanten ook telefonisch zo goed mogelijk te helpen.

Ik heb u in mijn vorige bericht aangegeven dat ik open sta voor verdere vragen of opmerkingen. Dat aanbod blijft staan.

ABN AMRO Webcare
Dhr. R. Keijsers

Heeft op 19 mei 2017 om 19:08 geantwoord

als ik niet meer bij een kantoor terecht kan en via de telefoon wordt ik niet geholpen is dat voor mij geen oplossing...........

Alle klachten die gemeld zijn door m.oussoren3@chello.nl