Klacht: Klachtenafdeling ABN-AMRO onbetrouwbaar

op 06 februari 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In november 2019 kondigt AA aan een rekening die ik bij hen aanhoud op te gaan heffen. Ik maak bezwaar en na veel gedoe (bij de Klachtenafdeling blijken ze het verschil niet te kennen tussen de verschillende rekeningen die AA zelf aanbiedt) krijg ik de toezegging, per mail van ene Marjolein Minnebach-Musters, dat de rekening nog een jaar gehandhaafd blijft op voorwaarde dat ik op 14-1-2020 een debetstand heb. Daar zorg ik dus voor. Goed geregeld, denkt een mens dan. Maar dat is buiten de AA Klachtenafdeling gerekend. Zonder verder contact te zoeken, zonder aankondiging ook, heft AA de betreffende rekening plotsklaps op. Als ik daarover klaag krijg ik geen excuus maar alleen te horen: ga maar naar het KIFID. En dan hebben ze ook nog het lef te zeggen dat ik misschien wel voor een andersoortige rekening in aanmerking kom. Alsof ik bij een onbetrouwbare bank, die haar eigen toezeggingen niet serieus neemt, nog zo’n rekening zou willen.

Gewenste Oplossing:

Als de bank excuses maakt voor het niet nakomen van haar eigen toezegging en voor het opheffen van een rekening terwijl een klacht daarover nog in behandeling is. Uiteraard verwacht ik van AA dat de rekening weer wordt geactiveerd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

7 maanden geleden - Goedemorgen RBteM,Ik begrijp dat je graag duidelijkheid wil over jouw lopende klacht. Deze klacht is zoals te lezen (meerdere malen) beoordeeld door ons. Ik lees dat je het niet eens bent met ons antwoord op jouw klacht. Dit is jammer om te horen maar je hebt het goed recht om hier tegen in bezwaar te gaan.Dit kan je op de volgende manier doen in jouw geval via het KIFID. De procedure staat omschreven op onze website. Hieronder een kopie van deze procedure.Zo meldt u uw klacht bij Kifid:• Meld uw klacht online of via een formulier. Doe dit binnen 1 jaar nadat u de klacht officieel gemeld heeft, of binnen 3 maanden na het definitieve antwoord van de afdeling Klachtenmanagement. • Het Kifid onderzoekt of u en ABN AMRO uw klacht via bemiddeling kunnen oplossen • Lukt dit niet? Dan doet de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening een uitspraak over uw klacht • Bent u het niet eens met deze uitspraak? Dan kunt u uw klacht in bepaalde gevallen voorleggen aan de Commissie van BeroepBij vragen hoor ik deze graag.Met vriendelijke groet,Bas ABN AMRO Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 06 maart 2020 om 14:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Vanuit ABN AMRO Webcare de klacht op 7 februari in behandeling genomen. Via dit forum hebben we uitgelegd wat de klant kan doen als je het niet eens bent met de uitkomst van onze klachtenafdeling. Hier hebben we op dit forum geen reactie op gehad, omdat het contact uiteindelijk via het forum van klachtenkompas is gelopen.

Alle klachten die gemeld zijn door RBteM