Klacht: Klachten werden niet serieus genomen en geen passende oplossing geboden

op 06 september 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Wij zijn op vakantie geweest naar Turkije van 24-8 t/m 4-9 in het Green Nature Resort & Spa in Marmaris. De onderstaande klachten hebben wij gemeld bij TUI op locatie, maar naar ons idee is er geen passende oplossing aangeboden. Op locatie hebben ze een kluisje of een late check-out aangeboden, maar wij gebruiken geen kluisje en wij vlogen vroeg in de ochtend terug dus hier gingen wij niet mee akkoord. Wij konden tegen betaling van 50 euro per nacht meer naar het Diamand hotel, maar dit is qua geld voor ons niet mogelijk geweest. Daarnaast zijn wij van mening dat dit gratis had gemoeten.
Toen wij onze klachten wilde voorleggen werd het gesprek geopend door de TUI reisleiding met de mededeling: als jullie denken dat jullie met klachten overgeplaatst kunnen worden naar het diamand resort dan kan ik jullie vast uit de droom helpen. Niet erg klant vriendelijk.

Hieronder onze klachten:

Aankomst.
Bij aankomst kregen wij meteen een bandje om onze pols zodat we konden aanschuiven bij het eten, aangezien er nog niet ingecheckt kon worden. Alleen kregen wij hier geen uitleg bij. Toen wij vroegen waar je kon eten kon deze persoon daar niet echt antwoord op geven dus zijn zelf maar gaan zoeken. Daarnaast moesten we de koffers midden in de lobby laten staan, terwijl iedereen daar gewoon bij kon. Dit vonden wij geen fijn idee.

Kamer.
Kamer was wel oké. De grootte was prima, maar vaak geen warm water. Bed was echt heel erg hard en de spiralen zaten in je heup. Onze klink viel er regelmatig uit. In de badkamer zat een ventilatie, maar die hing half uit het plafon. Afvoer loopt niet door. Het water bleef gewoon in het putje staan, maar werd niets aangedaan.

Zwembad.
In de eerste week zat er een hele groene gloed over het water in het zwembad en was het zwembad warm. Diverse personen hebben hier uitslag van gekregen. Hierover is geklaagd, maar TUI gaf aan niets te zien. In de tweede week is er in het zwembad gepoept en toen is het water ververst. Toen was het zwembad opeens blauw en was het water koud.. Daarnaast waren de helft van de tegels uit het zwembad. Dit was erg gevaarlijk want diverse personen hadden zijn/haar tenen hieraan open gehaald. Aan de zijkant van het zwembad zat een pomp alleen hier zat geen beschermhoes overheen. Ik kwam er tegenaan met mijn been en die werd een stuk naar binnen gezogen. Als kinderen hier met hun handjes inkomen is het hartstikke gevaarlijk. Het was erg moeilijk om een ligbedje te bemachtigen. De helft was kapot en anders waren ze al bezet. Bijna alle parasols waren kapot en er waren veel te weinig parasols bij het zwembad beschikbaar.

Tip voor ouders met kinderen. Ga niet naar dit hotel, want er wordt gezegd dat er twee kinderzwembaden zijn, maar dit zijn twee kleine rondjes met ondiep water en dat is het. Er is geen glijbaan of iets om de kinderen te vermaken.

Eten.
Als je op tijd bij het eten bent dan staat er een lange rij. Kom je later dan is het koud en is de helft niet aanwezig. Het is vaak niet aangevuld en eentonig. Daarnaast wordt er bij veel niet aangegeven wat het is. Als je lang gewacht hebt op een tafeltje moet je zelf je bestek halen uit de bestekbak. Als je drinken wilt hebben moet je het zelf halen. Het sap uit de apparaten is vaak water i.p.v. sap. Dit werd weggewimpeld door jullie van TUI als dat jullie nog geen klachten hierover hadden gehad… Terwijl diverse recensies op de website laten zien dat er wel degelijk geklaagd was.

Personeel.
Personeel was erg onvriendelijk. Zeggen niets. Zelfs gedag zeggen moesten ze moeite voor doen. Bij het ontbijt was een man ( Emin) en die was de enige die wel vriendelijk was. Daarnaast lieten wij soms dingen staan omdat wij het niet lekker vonden ( deels omdat het koud was of niet duidelijk wat het was) en dan werden we raar aangekeken en soms kregen we commentaar. Dit was echt onacceptabel.

Animatie team.
Animatie deed het erg leuk. Leuk programma erg vriendelijk en betrokken ons goed overal bij. Dikke pluspunt!

Toilet in gezamenlijke ruimtes.
Bijna nooit wc papier, kranen los.

Strand.
Bij faciliteiten wordt gezegd dat er beach volley aanwezig is, maar dit is niet het geval. Het is een gewoon volleybalveld op het resort. Daarnaast is het strand minimaal 1 km lopen en niet 500meter zoals aangegeven is. Je maakt gebruik van het strand van het hotel Green nature Diamand ( dus niet prive voor Green Nature resort en spa ) dus je kunt alleen gebruik maken van de bedjes en je kunt daar niet all in eten en drinken.. Een echte tegenvaller.

Excusesbrief vanuit TUI en een vergoeding.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door njz