Klacht: Klachten gegrond of niet? Klacht.nl controleert inhoud niet

op 23 januari 2014 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Het platfor Klacht.nl bied consumenten de mogelijkheid om klachten in te dienen over bedrijven, waarbij vervolgens het bedrijf kan reageren (klacht op kan lossen). Hiervoor dient er vervolgens wel een betaald account te worden genomen.

Vaak doen de klagers in 99% van de gevallen geen moeite om even te googelen op een oplossing omdat men zelf niet meer weet wat men in het verleden heeft afgesloten of aangekocht.
Vele bedrijven lossen een klacht vaak direct op zolang er gewoonweg contact met hen wordt opgenomen. Nu laat klacht.nl het doen lijken alsof een laag oplospercentage betekent dat er slechte service verleend wordt. Ook wordt er niet gecontroleerd of de klacht ook gegrond is en wat de persoon gedaan heeft om reeds tot een oplossing te komen.

Een ander issue is door een betaald account te moeten nemen verplaatst de klantenservice zich van haar eigen site en of afdeling naar de site toe.

Gewenste Oplossing:

Vrij plaatsen van klachten = vrij antwoorden op de klacht.

Plaatsen van klachten dienen gecontroleerd te worden door Klacht.nl. Klacht.nl draagt door het plaatsen van de klacht bij aan de eventuele reputatieschade die wordt aangericht aan het bedrijf.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 27 januari 2014 om 09:56 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Bedrijven hebben de mogelijkheid om een klacht op opgelost te zetten. Dat mag alleen indien het bedrijf in de oplossing beschrijft, welke inspanning ze geleverd hebben om uw klacht op te lossen.
Er zijn zowel betaalde als gratis accounts voor bedrijven, bedrijven kunnen dus zonder kosten klachten behandelen en oplossen.
Het kan helaas voorkomen dat het bedrijf niet tot een bevredigende oplossing kunnen komen. In dit geval heeft de klagende partij 3 mogelijkheden :
1. De klacht niet afsluiten. Het bedrijf kan een klacht op opgelost zetten, u bepaalt vervolgens of de klacht de status ‘afgesloten’ krijgt. De klacht opnieuw openen is hierbij dus niet mogelijk.
2. U kunt uw mening over de oplossing van het bedrijf onder de klacht plaatsen. Bij het kopje reactie kunt u uw mening uitgebreid kwijt!
3. U kunt een opnieuw een cijfer geven voor de oplossing, de snelheid en de klantvriendelijkheid van het bedrijf.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet,

Maarten
redactie@klacht.nl

Alle klachten die gemeld zijn door RVeldhuis