Klacht: Klacht terugbetaling excursie

op 26 juni 2017 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Mijn vriendin en ik hebben een vakantie op Kos geboekt in juni, in het midden van Kos-Stad. Wij hebben ook bij onze TUI reisleiding 4 excursies geboekt. De eerste 3 gingen zoals gepland, maar nummero 4 ging niet zo goed. De avond voor onze excursie, de 3-eilandentrip naar het geiteneiland, sponzeneiland en Plati (Kaiki trip) werd ik ernstig ziek. Last van zware diaree, de hele nacht overgeven, misselijkheid en hoge koorts. Wij hebben dan ook ’s morgens rond 8:00 gebeld naar onze reisleiding. De meneer aan de andere kant van de lijn vroeg onze gegevens etc. Na het verhaal te horen zei hij eerst dat wij de excursie mogelijk moesten verplaatsen. De excursie was niet beschikbaar voor onze laatste 3 dagen die na de dag van de excursie kwamen. Daarna zei hij dat wij dan een dokter in Kos-Stad moesten gaan zoeken, een verklaring van hem moesten krijgen en die aan de reisleiding geven om ons geld terug te krijgen (€88 euro in totaal). Ik weet dat een dokter niet maar iets van een verklaring uitschrijft voor overgeven en diaree. Verder moeten de dokters op Kos contant betaald worden, en zijn die kosten ook wat hoger dan het geld dat wij terug horen te krijgen. De kosten zullen volgens informatie van de receptie rond de €90,- liggen. Naar de dokter gaan voor zo’n verklaring heeft dus geen nut.

Wij zijn het hier dus mee oneens, aangezien wij niet hebben kunnen deelnemen aan de excursie door ziekte, en wij ons geld niet terugkrijgen.

Ik ben pas tevreden wanneer ik mijn volledig betaalde bedrag terug heb gekregen van TUI. Dit bedraagt tweemaal €44,- dus een totaalbedrag van €88,-.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jessie cornelissen