Klacht: Klacht ten onrechte als ‘opgelost’ gemarkeerd

op 18 december 2012 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Allereerst mijn complimenten voor deze site. Eindeloos zoeken en bellen leverden mij niets op, maar een simpele publicatie op deze website zette de uiteindelijke oplossing wèll ineens in gang.

Wat mij echter bevreemd: het (koeriers)bedrijf waar ik een klacht over had gaf een korte reactie (excuses enzo, géén oplossing). Toen ik inlogde om de stand van zaken bij te werken aangaande mijn klacht zag ik tot mijn verbazing dat mijn klacht ‘opgelost’ was gemarkeerd, terwijl dat helemaal niet het geval was!

Het zal toch niet zo zijn dat het bedrijf in kwesie kan beslissen dat mijn klacht is opgelost?
Hoe dan ook vond ik het frustrerend om te moeten lezen dat ik was opgelost, terwijl dat gewoon niet waar was.

(Inmiddels overigens wel naar tevredenheid opgelost; en ik durf wel te zeggen: dankzij het podium van Klacht.nl)

Geef duidelijk inzage in jullie procedures.
Laat alleen klachtindieners een klacht als opgelost markeren. En als ze niet de moeite nemen omdat te doen, dan kunnen jullie alsnog een termijn stellen waarbinnen ze dat al of niet moeten doen, anders kunnen jullie hem zelf als opgelost markeren.

Jullie zijn een goed podium, ik heb er veel aan gehad. Maar ga niet te hard achter oplos-quota aanlopen.

Overigens zou het ook fijn zijn als jullie formulieren op een iPad zouden werken :)

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 20 december 2012 om 00:52 geantwoord

Geachte heer/mevrouw

Bedankt voor uw klacht. Bedrijven hebben de mogelijkheid om een klacht op opgelost te zetten. Dat mag alleen indien het bedrijf in de oplossing bij uw klacht beschrijft, welke inspanning ze geleverd hebben om uw klacht op te lossen. U kunt de oplossing bekijken in uw klachtenbeheer wanneer u inlogt. U bepaalt uiteindelijk of de klacht afgesloten mag worden. Mocht er geen oplossing geplaatst zijn, of niet duidelijk zijn wat het bedrijf heeft gedaan om uw klacht op te lossen, dan kunt u ons altijd emailen. Vervolgens kunnen we besluiten om de klacht weer op 'in behandeling' te zetten.
We zijn de website constant aan het ontwikkelen. Wij zijn er dan ook mee bezig de formulieren op de Ipad te laten werken. Dank u wel voor uw suggestie!

Linde
redactie@klacht.nl

Alle klachten die gemeld zijn door _QQ_