Klacht: Klacht over lijn 47 Gmalsen – Gorinchem

op 17 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Goedendag,

Ook ik wil mij aansluiten bij alle vele klachten die er al zijn over de Arriva lijn 47 Gorinchem – Geldermalsen.

Mijn zoon werkt vanaf juli 2016 in Utrecht. Hij is gezien zijn leeftijd aangewezen op het OV. Wij wonen in Waardenburg.

Nu heeft hij ’s morgens en ook ’s middags geen aansluiting met de bus vanuit Waardenburg met de trein naar Geldermalsen. De trein van Geldermalsen rijdt 4x in het uur. De bus daarentegen 1x per uur. Dit staat uiteraard niet in verhouding.

Over het algemeen komt mijn zoon op het station om 0.51 of soms om 0.06 aan op het station Geldermalsen. Dit houdt in wanneer hij met de bus naar huis zou gaan bijna elke dag 0.45 moet wachten op de bus naar Waardenburg. Dit vind ik onacceptabel.

Vanwege dit probleem breng ik hem en haal ik hem met de auto naar het station Geldermalsen. Dit kost mij heel veel geld, wat ik eigenlijk niet daar aan kan besteden. Het trieste is dan ook dat zijn werkgever wel al zijn reiskosten vergoed, maar uiteraard niet mijn benzinekosten, maar wel de kosten van de bus, als bij deze zou hebben. Mijn onkosten kan ik ook niet indienen bij Arriva, maar zou hier bijna een zaak van willen maken.

Op de fiets naar het station Geldermalsen is geen optie, omdat hij voor z’n werk vaak veel spullen mee moet nemen en het fietspad van Waardenburg naar Geldermalsen, zeker in spitstijd LEVENS GEVAARLIJK is. De gemeente cq principie beloofd al jaren dit fietspad te verbeteren, maar tot op heden gebeurd er hier nog niets aan, maar dit is een andere discussie.

Dus kort gezegd vind ik het schandalig dat deze bus nog maar 1x per uur rijdt. Ik ben hier ook absoluut niet de enige in, zo te lezen en te horen in onze omgeving.
Arriva laat hiermee veel mensen en kinderen in de kou staan.

Ook is het zo dat veel wat oudere kinderen in deze omgeving die elkaar kennen van school of sport die met elkaar willen afspreken. Verl vrienden wonen allemaal in dorpen die ver uit elkaar liggen. Uiteraard zou dit ook op de fiets kunnen, maar het weer of de veiligheid van de fietspaden laat dit ook niet altijd toe. Zij zijn hier nu ook uitermate beperkt in.

Het geeft dus echt problemen in in werk-, maar ook in de sociale omgang van mensen uit deze omgeving en is Arriva echt aan te rekenen.

Deze bus zou dus gewoon weer (minimaal zelfs) 2x per uur moeten gaan rijden.
Mijn zoon werkt dus in Utrecht. Hij kan daar bijna elke 5 minuten een bus nemen. Zo hoort het OV ook te werken, ook in deze omgeving, wellicht met kleinere bussen. Ik weet zeker dat wanneer er meerdere bussen zouden rijden, veel meer mensen hiervan gebruik zouden maken.

Graag dus op korte termijn hier een oplossing voor. Een antwoord met het wordt doorgeven heb ik niet zoveel aan.!!!! De bus moet gewoon weer minimaal 2x per uur gaan rijden. Ik ben hier erg boos over.

Wanneer de bus weer minimaal 2x per uur gaat rijden.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 18 september 2016 om 08:14 geantwoord

Beste Roos,

Uit je bericht begrijp ik dat je zoon (en daardoor jij) er veel hinder van ervaart dat lijn 47 maar 1x per uur rijdt. Je zou graag zien dat deze 2x per uur zou gaan rijden. Ik heb je klacht intern doorgegeven en dit zal binnen de regio bekeken worden. Ik kan je echter niet beloven dat deze lijn inderdaad uitgebreid zal worden door vaker te rijden.

Wat betreft de extra kosten die je maakt: heb je hiervoor al het contactformulier ingevuld? Ook daarover kan ik geen beloftes doen, maar we kunnen altijd nakijken of dit te vergoeden is. Je kunt het restitutieverzoek hier indienen: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-opnemen.htm?regioid=91641

^NT
Arriva Webcare.