Klacht: Klacht over buschauffeur (lijn 335 om 08:09 uur vanuit Heerenveen, nr 7514)

op 15 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Eenmaal aangekomen bij mijn bushalte, heb ik gauw gedrukt op het stop knopje. Echter de buschauffeur stopt niet en rijdt een stukje door. Ik vraag gelijk of de buschauffeur wil stoppen. De buschauffeur stopt en roept dat ik niet op het knopje heb gedrukt. Dit heb ik wel gedaan, maar blijkbaar is het lichtje niet aangegaan of ik heb niet hard genoeg gedrukt. Ik vraag hem vriendelijk of ik alsnog mag uitstappen. De buschauffeur rijdt door en zegt stellig: \’ nee, dan had je maar op het knopje moeten drukken\’. Ik loop naar voren en vraag hem of ik dan bij een dichtstbijzijnde bushalte kan uitstappen. Ook dit is niet mogelijk. Ik kan pas in Zernike uitstappen. Ik leg uit dat ik het knopje wel heb ingedrukt en niet kan veroorloven om in Zernike uit te stappen. Dat het van groot belang is dat ik bij een dichtstbijzijnde halte kan uitstappen. De buschauffeur begint sarcastische opmerkingen te maken, terwijl ik op dat moment stress heb. Het leek wel of hij er van genoot dat ik pas in Zernike kon uitstappen. Doordat ik het gevoel kreeg dat hij mij voor schut probeerde te zetten voor de andere passagiers, heb ik gezegd dat ik het absurd en wreed vind dat hij niet heeft gestopt. Ik zal een klacht indienen. Hij antwoordde hierop dat hij nu al helemaal niet gaat stoppen, omdat ik hem zou hebben gedreigd met het indienen van een klacht en hij lachte mij uit. Toen wij in Zernike waren aangekomen stapte ik uit en de buschauffeur maakte weer een vervelende opmerking en lachte me weer uit.

Ik vind het zeer spijtig dat een groot bedrijf als Arriva een buschauffeur in dienst heeft die zich kan vermaken met andermans \'leed\'! De manier waarop deze buschauffeur mij heeft behandeld maakt dat ik negatief denk over andere chauffeurs van Arriva, terwijl ik dit gevoel absoluut nooit heb gehad. Ik zou het prettig vinden als mijn klacht serieus wordt opgepakt. Ik hoop dat u kunt begrijpen dat ik niet genoegen neem met een standaard respons. Ik ben pas tevreden als de betreffende buschauffeur wordt aangesproken op zijn gedrag en dat hij persoonlijk zijn excuses aanbied.

Nogmaals het gaat om de buschauffeur die op 15.09.16 om 08:09 uur dienst had. Het gaat om busnummer 7514. Hij heeft een oorbel en is een gezette man.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 september 2016 om 09:20 geantwoord

Hallo Magrabia,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je door dit voorval vertraging hebt opgelopen. Ik stuur je bericht door naar de teammanager in de regio zodat hij dit nader kan onderzoeken en ook de kant van het verhaal van de buschauffeur van deze rit kan beluisteren. We bieden je onze excuses aan voor het ongemak wat je ervaren hebt.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Magrabia