Klacht: statuswijziging voor beklaagde

user-1090690 op 10 februari 2016 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Als een consument een review of klacht over een bedrijf op internet plaatst, zou dat voor andere consumenten een leidraad voor de kwaliteit van dat bedrijf moeten zijn.

Indien de beheerder van die site ervoor kiest de status van die klacht te laten beoordelen door de beklaagde in plaats van de klager, dan is zo’n site voor een consument van nul en generlei waarde.

Immers, de manier waarop een klacht opgelost wordt zou een zeer goede leidraad voor andere consumenten moeten zijn. Helaas bepaald bij klacht.nl de beklaagde of een klacht is opgelost. De klager kan die status niet veranderen. Klacht.nl wil dat ook niet doen.

Gewenste Oplossing:

De status van een klacht kan alleen maar door degene die de klacht aanbrengt gewijzigd worden. De klager is nl. de enige die dat kan beoordelen. Klacht.nl moet dat veranderen. (gaan ze niet doen, kan niet met het businessmodel, maar dat terzijde)

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 11 februari 2016 om 20:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Hoewiljedatikheet,

Bedrijven kunnen op Klacht.nl inderdaad klachten in behandeling nemen en vervolgens oplossen. Alle oplossingen die bedrijven worden door ons zelf gecontroleerd op een aantal richtlijnen. Het komt er op neer dat een klacht echt moet zijn behandeld door desbetreffend bedrijf. Als dit niet het geval is word de status van de klacht weer teruggezet. De klager kan vervolgens de oplossing beoordelen met een cijfer en voorzien van commentaar. Met deze werkwijze proberen we Klacht.nl betrouwbaar en transparant te houden.

Met vriendelijke groet,
Tom
[email protected]

Bericht van Klacht.nl

9 jaren geleden - Beste Hoewiljedatikheet, Nogmaals u kunt de oplossing als klager beoordelen met een cijfer. Bedrijven moeten de klacht hebben behandeld alvorens het status "opgelost" krijgt. Met vriendelijke groet, Tom [email protected]

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Ziedaar de fout. Het moet de klager zijn die bepaald of de klacht opfelost is. Deze discussie s het bewijs. Deze klacht staat op "opgelost", maar daarvan is geen sprake.

Bericht van Klacht.nl

9 jaren geleden - De klacht is behandeld, het is duidelijk dat u het niet eens bent met ons proces. Wij zijn van mening dat dit wel de juiste is.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Ik tracht u uit te leggen dat u pas een echt en betrouwbaar consumentenadvies geeft als de klager beslist of een zaak opgelost of niet is?

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Quote: "Het komt er op neer dat een klacht echt moet zijn behandeld door desbetreffend bedrijf. Als dit niet het geval is word de status van de klacht weer teruggezet. De klager kan vervolgens de oplossing beoordelen met een cijfer en voorzien van commentaar. Met deze werkwijze proberen we Klacht.nl betrouwbaar en transparant te houden." Gezien uw opmerking hierboven: wilt u zo goed zijn mijn 4 klachten allen op "niet opgelost" te zetten en daarop laten staat totdat de beklaagde een juiste oplossing heeft geboden? Ik begrijp waarom u dit niet doet, klacht.nl vraagt een bijdrage van de beklaagden, waardoor klacht.nl een financieel belang heeft de zijde van de beklaagde te kiezen. (als dat niet zo was, zou ik deze klacht niet hebben) Ook hierdoor is de betrouwbaarheid van een eerlijk en open consumentenadvies in het geding. Jammer.

Bericht van Klacht.nl

7 jaren geleden - Beste Hoewiljedatikheet, Alle oplossingen worden binnen 7 dagen door ons gecontroleerd. Oplossingen die niet voldoen aan onze voorwaarden worden weer terug gezet op 'in behandeling'. Met vriendelijke groet, Tom [email protected]

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Imiddels zijn er nieuwe ontwikkelingen: de opmerking van Abonnementenland waarin ze verklaren de klacht opgelost te hebben (nooit contact gehad met deze mensen, dat is nou net een van de problemen) alsmede mijn reactie daarop zijn plotseling "verdwenen"... Ook dit komt de geloofwaardigheid van uw site niet te goede...

Bericht van Klacht.nl

7 jaren geleden - Beste Hoewiljedatikweet, We hebben de oplossing alvast bekeken en deze voldoet inderdaad niet aan de voorwaarden. De klacht is weer op 'in behandeling' gezet en we hebben Abbonementenland een mail gestuurd. Met vriendelijke groet, Tom [email protected]

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Ik heb een steekproef gedaan. Dit zelfde antwoord heeft men in nagenoeg alle gevallen gegeven. Wilt u alle gevallen van abonnementenland beoordelen aub? Tevens is nog steeds de reactie van abbo-land en mijn reactie verdwenen...

Bericht van Klacht.nl

7 jaren geleden - Beste, We hebben contact met Abonementenland en zij gaan hun oplossingen aanpassen. Bedrijven kunnen geen reacties van klacht melders verwijderen o.i.d. Ik raad u aan de reactie opnieuw te plaatsen. Met vriendelijke groet, [email protected]

user-1090690

Heeft op 31 mei 2017 om 11:05 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Mijn klacht: Refnr.: 478605 Geplaatst op: 24 november 2015. Staat ondanks uw bemoeienis nog steeds op \"opgelost\", ditmaal met een aperte leugen van abonnementenland erbij. Wilt u aub de klacht definitief op \"niet opgelost\" plaatsen?
Bij voorbaat dank,

Bericht van Klacht.nl

7 jaren geleden - Beste Hoewiljedatikheet, Abbonementenland geeft aan dat "Uw abonnement is destijds per direct gestopt en de factuur is geannuleerd." Wij bemoeien ons inhoudelijk niet met de klachten danwel oplossingen. Wij kunnen onmogelijk alle klachten/oplossingen checken. Ik raad u aan in een reactie over de oplossing aan te geven dat u het niet eens bent met het bedrijf. Daarnaast kunt u de klachtafhandeling beoordelen met een (negatief) cijfer. Met vriendelijke groet, [email protected]

Alle klachten die gemeld zijn door