Klacht: Klachten blijven zichtbaar ook na het oplossen!

op 12 december 2019 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Klanten doen zonder een mail te sturen naar het bedrijf zelf een klacht op deze website, welke dan direct publieke zichtbaar is en blijft. Ook wanneer de klacht binnen het uur is opgelost en een positieve rating krijgt, blijft de klacht gewoon overal zichtbaar.

Het is louter een negatief platform, waarbij de consument de mogelijkheid krijgt ordinair te klagen.

Jammer dat dit zo’n enorm negatief platform is, waarbij de oplossing niet centraal staat, maar de negativiteit.

Klachten die opgelost zijn, of niet terecht zijn worden automatisch offline gehaald. Niet eerst om een duur abo vragen, alvorens dit kan.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 12 december 2019 om 19:08 geantwoord

Beste,

Bedankt voor je feedback! Jammer om te horen dat je Klacht.nl als negatief platform ziet. Wij zien dit anders.

Zowel de melder als de organisatie waarover de klacht gaat kan zijn,haar kant van het verhaal doen. Bedrijven kunnen klachten afhandelen en deze daarmee op opgelost zetten. Een opgeloste klacht is wat ons betreft niet negatief, maar juist een indicatie dat een bedrijf klachten serieus neemt.

Iedere organisatie krijgt wel eens klachten, het gaat erom hoe hier mee om wordt gegaan. Aan het oplossen van klachten op Klacht.nl zijn nooit kosten verbonden.

Tom - Klacht.nl

Heeft op 12 december 2019 om 19:18 geantwoord

Bedankt voor de reactie.
Echter geen antwoord op de vragen, waarom klachten publiekelijk blijven en wanneer je dit niet wil hoge kosten moet betalen. Grote bedrijven met een hoge omzet kunnen eenvoudig klachten offline halen (betalen) echter moet de kleinere ondernemer het ontgelden bij jullie.

Bericht van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben inderdaad een 'betaalbaar' premium betaald bedrijfsaccount waarmee je onder andere opgeloste klachten ouder dan 6 maanden automatisch kunt laten verwijderen.

Reactie van de melder van de klacht

2 maanden geleden - Betaalbaar? Een maandelijks abonnement met erg veel kleine lettertjes. Door de louter negatieve insteek van het platform worden ondernemers gedwongen en betaald abonnement af te nemen, of klachten een gegronde reden hebben is namelijk in het hele proces totaal ondergeschikt.

Alle klachten die gemeld zijn door