Klacht: Klacht m.b.t. verhuizing / beeindigen contract

op 15 januari 2014 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Hieronder vind je m’n eerste klacht met het antwoord van Ralf van Energie direct.

Ik citeer Ralf : “Er zullen geen kosten in rekening gebracht worden voor het betreffende adres.”

Tot mijn grote verbazing (of eigenlijk was ik helemaal niet verbaasd want ik had het al aan zien komen) krijg ik zojuist deze mail :

“Beste klant,

We gaan de eindnota maken voor het onderstaande adres. Daarom vragen we je de meterstanden door te geven. Dat gaat snel en veilig in Mijn energiedirect­.nl.”

Ik begrijp niet waarom ik deze mail krijg en zou nu wel eens klaar willen zijn met dit bedrijf.

—————————————-
Antwoord op eerste klacht :
Beste klant,

Zoals zojuist telefonisch besproken heb je inmiddels een bevestiging ontvangen dat het contract per 15 januari 2014 beëindigd gaat worden. Er zullen geen kosten in rekening gebracht worden voor het betreffende adres.

De collega waar je gisteren mee gesproken hebt heeft ook uitgelegd waar het openstaande bedrag vandaan komt en heeft een aanvraag gedaan voor een betalingsregeling. Ook hier heb je inmiddels een e-mail over ontvangen.

De e-mails die je verstuurd hebt, heb ik voor je afgesloten. Je zult hier geen reactie meer op ontvangen. Ook via twitter heb ik je nog laten weten dat we de klacht hier op hebben gepakt en verwerkt.

Groetjes,
Ralf

——————————-
Eerste klacht :

Energiedirect maakt er een sport van om mij niet te helpen als klant. Vanaf 19 december 2013 ben ik bezig geweest om een verhuizing te annuleren. Ik wilde de verhuizing annuleren omdat de jaarnota’s twee achtereenvolgende jaren absurd hoog waren. De jaarrekening van 2012 was dusdanig hoog dat ik energie-direct gebeld heb om het te controleren. Dit konden zij niet, dus moest ik de net-beheerder laten controleren. Ook van de netbeheerder geen gehoord gekregen. Niets meer van vernomen. Uiteindelijk bleek in de jaarrekening van 2013 dat de jaarnota van 2012 inderdaad te hoog was op basis van nacalculatie (goh, echt?!?!) Op basis van deze gegevens heb ik een verhuizing geannuleerd, ruim op tijd. Deze verhuizing heb ik aan ten minste 6 verschillende mensen per telefoon doorgegeven, allen beloofden ze mij het te regelen. Prima. Totdat het januari werd en ik vriendelijk werd verzocht om de meterstanden van mijn nieuwe adres door te geven. Weer bellen. Weer hetzelfde verhaal, “goh meneer wat vervelend, we gaan het voor u uitzoeken”. Later die week een email waarin mij verteld werd dat ik toch echt te laat was met het annuleren van de verhuizing en dat ik als ik deze toch wilde laten annuleren, moest bijbetalen. WEER gebeld. Weer hetzelfde liedje, “goh meneer wat vervelend, we kunnen er niets meer aan doen… kan ik u verder nog ergens mee helpen” Een advies, wanneer je een klant dusdanig teleurstelt dan is de vraag “kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn” een overbodige vraag. Zet dat maar in je checklistje voor elke beginnende helpdesk medewerker. Terug naar het verhaal. Ik heb diezelfde dag nog teruggebeld want ik wist zeker dat ik op tijd was. De medewerker die ik toen aan de lijn had was het met me eens, sterker nog, een collega die naast haar stond was het OOK met haar eens. Ik werd onterecht de dupe van de nalatigheid van een 10-tal medewerkers van Energiedirect. Wachten. Wachten. Telefoon. Een andere medewerker, “Goh meneer, wat vervelend. Ik ga het nu voor u oplossen. Ik stuur u nu een overzicht van de openstaande kosten!” Wachten. Mail. Inderdaad, netjes de kosten op een rijtje. Helaas klopten de kosten niet en had meneer er voor de zekerheid ook maar het bedrag voor januari bijgeteld. Chagerijnig. Alweer. Mailen. Geen antwoord. Nog een mail. Geen antwoord. Twitter. Geen antwoord. Ok. 100 mails. Geen antwoord. Ok. 50 twitter berichten. Geen antwoord. Bellen. “Goh meneer, wat vervelend!” Ik ga het NU voor u regelen. Energie direct. Niet doen. Ik zeg het je. Is het niet omdat de klanten-service geen service verleent dan is het wel om de incorrecte jaarfacturen die ook nog eens absurd hoog zijn.

Oplossen, afspraken nakomen en geen emails meer sturen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

Bericht van EnergieDirect

3 jaren geleden - Beste klant, De e-mail die je ontvangen hebt, is een automatische e-mail die ik niet handmatig tegen kan houden voor je. Je mag deze e-mail natuurlijk als niet verzonden beschouwen. Het automatisch proces van het uitvragen van de meterstanden kunnen we helaas niet stopzetten. Ik kan je wel vertellen dat, zoals collega Ralf je gisteren uitlegde, er geen kosten bij je in rekening gebracht zullen gaan worden. Op geen enkele manier zal energiedirect.nl je iets factureren. Mocht je over een paar dagen dus nogmaals een e-mail krijgen waarin we om je meterstanden vragen, kun je deze gewoon verwijderen. Energiedirect.nl is inmiddels gestopt met leveren, zoals gisteren aangegeven is. Ik ga er vanuit dat de raag hiermee is opgelost. Mocht je toch nog vragen hebben, geef dat dan gerust aan, ik help je graag verder. Groetjes Lisette

Alle klachten die gemeld zijn door lange_uit_oss