Klacht: klacht

op 26 januari 2014 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

Ook bij was er een onmogelijk verbruik. Zelfs met ee gezin, zou rui. 6000 niet baalbaar zijn. Ook bleek dat op het adres waar ik huurde jaren geen meterstanden te zijn opgenomen, conclusie Enexis. Tevens de verhuurder e verhurend makelaar lijken ook niet zuiver. Deze zaak stinkt
van alle kanten. Nader onderzoek iz alleen op papier.
Dus waarschijnlijk is er aan de meters geknoeid e int Greenchoice over niet geleverde producten. Om Enexis terugwerkende kracht geld te laten toekomen o er mijn rug!

Kwijtschelding van ope staand bedrag.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb Greenchoice een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

Bericht van Greenchoice

3 jaren geleden - Geachte IS, Bedankt voor het melden van uw klacht. Greenchoice heeft voor u een jaarnota opgesteld waaruit een zeer hoge bijbetaling blijkt. Na het opstellen heeft u meerdere malen contact met Greenchoice gezocht omtrent het verbruik. Hierbij heeft u aangegeven dat de verhuurder de woonomgeving heeft uitgebreid met een extra gezin en dat hier ook het hogere verbruik uit komt. Als er inderdaad 1 meter aanwezig is voor beide huishoudens, kan het kloppen dat dit verbruik nu allemaal op uw naam staat. Als de andere inwoners gebruik maken van dezelfde meters als u, wordt dit nu bij Greenchoice in rekening gebracht. U heeft ons verzocht om een berekening te maken van het verbruik en dit te verdelen over uzelf en de overige inwoners. Dit is helaas niet mogelijk omdat Greenchoice geen inzage heeft in het verbruik buiten de meterstanden om. Na het opzeggen van uw contract met Greenchoice heeft u een eindnota ontvangen. Deze nota is opgesteld in oktober, maar nog niet voldaan. U bent in overleg met rechtsbijstand over deze zaak. Als de nota inderdaad zo hoog is doordat er meerdere mensen gebruik maken van uw meter, dan is Greenchoice in deze klacht geen partij. In dat geval moet dit met uw verhuurder en de overige huurders opgelost worden. Greenchoice kan hierin niets voor u betekenen. Alleen als er sprake is van een defect aan de meter of er foutieve meterstanden worden gehanteerd kunnen Greenchoice en Enexis u verder helpen. In het geval van foutieve meterstanden kunt u de juiste standen toesturen en kan Greenchoice proberen deze te corrigeren. IN het geval u denkt dat de meter defect is kan deze door Enexis gecontroleerd worden. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden als de meter niet defect is. Als uw klacht dus inderdaad een oorzaak heeft welke bij Greenchoice of Enexis ligt, verneem ik dit graag. Indien dit niet het geval is wil ik u aanraden om zo snel mogelijk actie te ondernemen met betrekking tot de eindnota. Ik begrijp het dat u dit bedrag niet in 1x kan voldoen, maar u kunt hierover een betaalafspraak treffen of aantonen dat er een juridisch proces in gang is gezet zodat de nota tijdelijk wordt vastgehouden. Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik dit graag. Met vriendelijke groet, Esmée Greenchoice

Greenchoice

Heeft op 11 april 2014 om 08:56 geantwoord

Klacht via email in behandeling. Met klant bezig om te onderzoeken of verbruik door verhuurders betaald kan worden.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door I S