Klacht: Kinderwagens

op 24 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Goededag,

Tot onze verbazing schijnt het bij de merwedelingelijn zo te zijn dat fietsen en rolstoelen voorrang hebben op kinderwagens.

Ons werd zelfs de toegang verspert tot de ingang omdat er 2 roslroelen en 1 fiets in moesten.
En als we daar problemen mee hadden moesten we maar een trein wachten.

Ik vind dit een hoogst asociale regeling en begrijp niet dat arriva zo met ze passagiers omgaat.

Ik hoop dat arriva deze instelling in de toekomst aanpast louter uit normaal logische denkwijze.

Daarnaast is een cursus sociaal gedrag mischien ook op zijn plaats.

Mvg J. Lagrand

Als er rekening word gehouden met kinderwagens

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 24 september 2017 om 22:33 geantwoord

Beste Joen2601,

Niet leuk om te lezen dat dit je ervaring is geweest.

Natuurlijk kan de kinderwagen of buggy ook mee, maar reizigers met een rolstoel hebben voorrang boven reizigers met een kinderwagen.
Wanneer de rolstoelplaatsen bezet zijn, dien je de kinderwagen of buggy in te klappen, veilig weg te zetten en het kind op schoot te nemen. Ook fietsen mogen mee in de trein. Je kan helaas niet van te voren een plaats reserveren zodat je gegarandeerd mee kan.

Excuses voor het ongemak die je hebt ervaren. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam

Heeft op 24 september 2017 om 22:55 geantwoord

Ook als een kinderwagen is ingeklapt blijft hetzelfde probleem bestaan.
Het is een kinderwagen,geen buggy die je vervolgens zo groot heb als een paraplu.

Alle klachten die gemeld zijn door Joen2601