Klacht: Kinderbijslag

op 12 februari 2018 over ING in de categorie Banken

Zit in een vervelende situatie ben oer maand 600 eur op achteruit gegaan hierdoor heb ik helaas mijn kwartaalkrediet overschreden. Was mij geadviseerd een tweede rekening te openen zodat daar mijn geld op gestort kon worden. Helaas heb ik de ING geprobeerd uit te leggen dat ik die roodstand wel af kan lossen maar niet met heb bedrag wat de ING wil.Ze doen hierin helaas geen water bij de wijn en wordt na 40 jaar klant te zijn mijn rekening nummert beeindigd en wordt het dossier door gestuurd naar de deurwaarder. Wat ik echt associaal vind is dat de kinderbijslag die erop staat gewoon wordt ingehouden zonder pardon. Dit wordt gebruikt om alvast een gedeelte af te lossen richting de deurwaarder. Dat jullie geld willen snap ik maar de kinderbijslag mijn kind heeft al 1 jaar bijna geen kleren meer gekregen. Mijn kant van het verhaal heb ik verteld maar er wordt zonder pardon over mij heen gewalst en naar mijn verhaal wordt helaas niet geluisterd en dat na 40 jaar klant te zijn geweest bij jullie. Dit kan echt niet

Wanneer de kinderbijslag in ieder geval terug gestort wordt. Zoniet ga ik nog een stapje hoger.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 14 februari 2018 om 10:50 geantwoord

Goedemorgen Bianca,

Wat spijtig om te horen dat je in deze vervelende situatie terecht bent gekomen :-(

Wanneer er niet aan de eisen van het Kwartaallimiet voldaan kan worden, dan wordt het limiet inderdaad helaas ingetrokken. Op dat moment zal het bedrag dat rood gestaan wordt binnen 5 werkdagen aangezuiverd moeten worden. Op het moment dat dit niet lukt, dan kan er na 5 werkdagen een betalingsregeling afgesproken worden met de afdeling Achterstanden om zo in termijn de rood stand terug te kunnen betalen.

Een incassobureau wordt ingeschakeld op het moment dat:
- De betalingsregeling niet nagekomen wordt
- De rood stand ook in termijnen niet terug betaald kan worden
- Wij geen contact hebben kunnen krijgen met de klant.

Ik begrijp dat in jouw situatie het niet mogelijk is om het bedrag in termijnen terug te kunnen betalen, en je hierdoor waarschijnlijk de betalingsverplichting niet hebt kunnen nakomen. In dat geval zijn wij inderdaad genoodzaakt om het over te dragen aan een incassobureau. Hierover zal je bericht gaan ontvangen.

Groeten,
Sabrina
ING Webcare

Heeft op 14 februari 2018 om 11:54 geantwoord

nog steeds vegen jullie het feit van de tafel dat mijn kinderbijslag erop gestort is en mijn kind geen kleding heeft ik ga een klacht bij nafid inkeggen. Dat mijn rekening weordt opgeheven oke maar dat de kinderbijslag voor roodstand wordt gebruikt mag en kan niet en daar walden jullie steeds overheen ik pik dit niet

Alle klachten die gemeld zijn door Bianca Taal