Mijn Klacht:
Stel. Na maanden uitzoeken ben je eruit. Je bestelt een Kia Sportage in juni 2022. Hoe blij ben je dan. De dealer geeft aan dat de levertijd wel eens zes maanden kan zijn. Dat kan allemaal. Verwachte levertijd is week 48 van 2022. Dat is nu eenmaal de tijd waarin we leven, en hé, als nieuwe klant heb je daar begrip voor. Dan heb je te maken met Kia, en met een levertijd die van week 48 naar week 52 gaat. Dat is even slikken, maar dat heb je er voor over. Maar dan. Wat gebeurt er bij Kia? De levertijd schuift een maand van tevoren steeds een maand op. Want plannen is blijkbaar moeilijk. De teleurstelling is inmiddels groter dan de blijheid van een nieuwe auto. Ik ben inmiddels toe aan de zevende (!!!!) verschuiving van levertijd. Steeds een maand van tevoren bericht dat de levertijd niet haalbaar is , met als hoogtepunt een nieuwe (verwachtte!!) levertijd op 2 juli. Nog wel in 2023 mag ik hopen. Bij Kia vind het dealer het vervelend, maar blijkbaar vindt Kia het normaal op van week 48 in 2023 naar week 27 in 2023 te gaan. Alsof je als klant onderaan de ladder staat en je je afvraagt hoe dit mogelijk is. Plannen moeilijk? Oké. Maar van week 48 naar week 27 het volgende jaar gaan is ronduit schandalig. Als klant kan je alleen balen en afwachten. Terwijl je eigenlijk heel boos wilt worden. Nu maar hopen dat iemand bij Kia zich realiseert dat dit niet normaal is.
Gewenste Oplossing:
Levering van de Kia in week 48 van 2022. Zoals gepland. En anders zo snel mogelijk. Alsof je het gevoel hebt dat het iemand boeit bij Kia.
