Klacht: KIA optima, staat meer bij de garage dan thuis.

SvM8 op 20 oktober 2023 over Kia in de categorie Automerken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Kia Optima, uit 2016, nu 2 jaar in ons bezit. Helaas stond de auto na een week al stil. Wat bleek, een probleem met het slot van de autodeur, waardoor de accu leegliep. Kort erna een melding over de luchtkleptoevoer. Aldus de garage zou dit liggen aan de zojuist nieuw geplaatste voorruit (?!) Lang verhaal kort, de auto begon te haperen en te schokken, en heeft uiteindelijk 4 maanden bij de garage gestaan.. Er zouden heel wat onderdelen vervangen zijn (nooit geen specificatie van gezien) maar inderdaad, de auto deed het weer. Helaas voor korte duur, want sinds sept weer problemen. De auto verliest vermogen, ineens, zomaar onderweg. Langs de garage dus.. Er zou een onderdeel besteld worden. Levertijd onbekend. Maar we mochten er wel mee rijden. Of dit echt wel veilig was vroeg mijn man nog aan de monteur. Ja hoor, wij konden ook rijden zei hij.
2 dagen later, midden op een drukke snelweg met ons gezin in de auto, verscheen ineens de melding ‘stop auto, storing hybride systeem’. Het vermogen viel nu helemaal weg, harder dan 50 wilde hij niet meer. Gelukkig veilig aan de kant van de weg kunnen komen. De auto is weggesleept, en staat nu bij een andere garage (we waren op ruim 100 km van huis) En nu begint het getouwtrek. Want die garage heeft geen tijd, en onze garage heeft immers al een onderdeel in bestelling staan. Beide garages wijzen dus naar elkaar. Er lijkt dus niets te gebeuren, en niemand kan ons vertellen wanneer we de auto weer (WERKEND!) op kunnen halen.
Een leenauto is niet beschikbaar. Ja, een picanto, geschakeld, voor een man van 2 meter, die vanwege lichamelijke problemen alleen met een automaat kan rijden, hoe verzin je het.
De auto is nodig om naar ons werk te kunnen komen, maar daar lijkt KIA NL niet zo wakker van te liggen. Overal worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Iedereen is er ‘mee bezig’ alleen gebeurt er dus niks. Ons vertrouwen in deze 2 jaar tijd, en al dit gedoe, is op.
Na 6 Kia’s te hebben gereden tot voorheen volle tevredenheid, is dit een enorme tegenvaller.
Wij willen dan ook dat er een passende oplossing komt, want ik neem aan dat intussen wel begrepen wordt dat ons vertrouwen in dit maandagochtend exemplaar onder nul is gedaald.

Gewenste Oplossing:

Minimaal een passende, (automaat) leenauto ter overbrugging, en een coulance regeling mbt het inruilen van dit ondeugdelijk voertuig.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kia

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door SvM8