Klacht: Kia Niro 2020

Kia klacht Hans op 13 december 2021 over Kia in de categorie Automerken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een Kia Niro van medio 2020. In het algemeen ben ik tevreden met de auto. Ook de service is in het algemeen goed. Op 2 punten ben ik niet tevreden.
De routebegeleiding van de navigatie werkt vaak niet goed. Het is een bekende klacht van veel Niro rijders. Het systeem is al een keer of 6 geupdate. Dat hielp tot nu toe onvoldoende. Een 10 jaar oude TomTom doet het gewoon veel beter. Noodgedwongen heb ik die ernaast staan. Kia lijkt het probleem niet te kunnen oplossen.
Het display van het ventilatiesysteem is onduidelijk. Was aanvankelijk prima maar na een software-update werd het scherm zeer onduidelijk. Dat vraagt veel aandacht tijdens het rijden en is daardoor erg gevaarlijk. Je kunt bv. niet goed zien of de ventilatie op de voorruit aan staat. Ook deze klacht is door veel Niro rijders gemeld maar nog steeds niet opgelost.

Gewenste Oplossing:

1. Een goed werkend navigatiesysteem
2. Verbeteren van de display van het ventilatiesysteem zodat duidelijk zichtbaar hoe de ventilatie is ingesteld.

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kia

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kia klacht Hans