Mijn Klacht:
Begin 2014 heb ik in Duitsland een nieuwe Kia Rio 1.4 gekocht.
Na 7.000 km begon de versnellingsbak rare geluiden te maken. Omdat ik nog vaak in Nederland ben was het voor mij efficiënter om mijn auto bij een Nederlandse Kia dealer te brengen, deze kunnen vanzelf sprekend ook onder de garantie de versnellingsbak vervangen. De dealer heeft erkend dat er fout in de versnellingsbak zit en heeft reparatie onder de garantie aangeboden.
Op 4 augustus heb ik mijn Rio weggebracht voor de reparatie. De dealer vertelde wel dat ik moet betalen voor een leenauto, omdat mijn Rio een buitenlands kenteken heeft. Slechte service van Kia, maar als het in de voorwaarden staat ga ik daar mee akkoord. En voor maximaal een week doe ik daar ook niet moeilijk over.
Nu blijkt Kia geen nieuwe versnellingsbak te kunnen leveren en zit ik al bijna een maand op mijn auto te wachten en moet ik a €14,95 per dag voor een leenauto betalen terwijl Kia faalt op tijd een versnellingsbak te leveren. Dit allemaal buiten mijn schuld om.
De verwachting was in eerste instantie 26 augustus, maar in deze week werd ik gebeld dat de nieuwe versnellingsbak in week 37 geleverd wordt, de verwachting.
Graag wil ik vermelden dat de betreffende dealer, autohaag Zeeuw Leiderdorp, uitstekende service biedt en volledig meedenkend is met deze situatie. Ik wil de dealer dan ook niets verwijten. Zij hebben mij de leenauto al aangeboden tegen een gereduceerd tarief.
Deze klacht op klacht.nl is geschreven omdat de klantenservice van Kia mij elke keer doorstuurt met deze klacht naar de dealer, terwijl de dealer zelf ook niets meer kan doen. Ook wordt er niet gereageerd op mijn klacht via de e-mail.
Gewenste Oplossing:
Compensatie voor het bedrag dat ik aan de leenauto heb gespendeerd.
