Mijn Klacht:
Begin dit jaar hebben wij voor € 18.000,- een keuken aangeschaft bij Keukenmaxx. De keuken zou in twee delen geplaatst worden, medio augustus en oktober 2021. Dit in verband met het inmeten van de dekton achterwand (zelfde materiaal als het keukenblad), nadat het eerste deel van de keuken was geplaatst en de langere levertermijn voor de greeploze wijnklimaatkast.
Bij het eerste plaatsingsmoment in augustus bleek een aantal onderdelen beschadigd. Keukenmaxx heeft toen nieuwe onderdelen besteld en deze beschadigde onderdelen zouden bij het tweede bezoek in oktober vervangen worden. Ook hadden de monteurs niet de juiste gereedschappen/materialen bij zich om de plinten (boven en onder) te plaatsen. Dit was voor ons uiteraard geen probleem, Keukenmaxx moest toch nog een keer langs komen.
Bij het tweede bezoek bleek echter dat de nieuw bestelde onderdelen wederom beschadigd waren en dat de juiste plinten en het gereedschap niet aanwezig waren. Deze zouden opnieuw besteld worden. Op dat moment is wel de dekton achterwand geplaatst. Dit begon al een beetje vervelend te worden, maar wij hadden nog begrip voor de situatie. Er werd wederom een nieuwe afspraak ingepland, ditmaal voor begin december.
Vlak na de plaatsing van de achterwand ontdekten wij een scheur in het keukenblad, ter hoogte van de wasbak. Wij hebben dit direct gemeld bij Keukenmaxx. Keukenmaxx geeft aan dit voorgelegd te hebben aan de fabrikant van het keukenblad en deze zou gezegd hebben dat de scheur is ontstaan doordat er iets op is gevallen. Wij kunnen met zekerheid zeggen dat wij niets op het keukenblad hebben laten vallen. Wij vroegen ons af of deze scheur niet is ontstaan bij de montage van de achterwand. Hierbij is ook de Quooker eraf gehaald en opnieuw gemonteerd. Wellicht dat er teveel spanning op het blad heeft gestaan. Het voorgaande hebben wij ook doorgegeven aan Keukenmaxx, waarna Keukenmaxx heeft gezegd dat een monteur zal kijken naar de scheur bij de derde montage afspraak in december.
Bij de derde afspraak in december is wederom een monteur bij ons langs gekomen. Ook ditmaal waren de plinten en gereedschappen niet aanwezig/besteld, waardoor deze niet geplaatst konden worden. Daarnaast bleek dat Keukenmaxx een fout had gemaakt bij het inmeten van de keuken, waardoor de greeploze wijnklimaatkast weliswaar in de keuken paste, maar niet meer open kon (geen ruimte om je vingers achter te haken). Ten slotte heeft de monteur naar de scheur in het keukenblad gekeken. Deze heeft medegedeeld dat de scheur eruit zag of er wat op was gevallen, maar dat hij dit ook niet zeker wist. Daarom heeft de monteur gebeld met de monteur die de achterwand heeft geplaatst bij het vorige bezoek. Deze herinnerde zich niets over het keukenblad en de werkzaamheden. Uit foto’s/video’s kon ook niet worden opgemaakt of de scheur er al zat. De monteur gaf al aan dat dit een ‘welles-nietes’ situatie zou worden.
Nadien hebben wij contact opgenomen met de klantenservice van Keukenmaxx over de klachten. Keukenmaxx stelt nu dat wij maar een greep moeten laten plaatsen op onze greeploze wijnklimaatkast en dat de scheur in het keukenblad toch echt door ons toedoen zou zijn ontstaan, maar dat wij voor een ‘coulance prijs’ een nieuw keukenblad bij Keukenmaxx kunnen aanschaffen. Daarnaast geeft Keukenmaxx wel aan dat de plinten inderdaad niet zijn besteld, maar zij komt niet met een oplossing.
Inmiddels zijn wij ruim vier maanden verder en hebben wij nog altijd een keuken die niet helemaal af is, inclusief een gescheurd keukenblad en een wijnklimaatkast die niet open gaat. De oplossing die Keukenmaxx biedt (plaatsen greep en zelf aanschaffen nieuw keukenblad) is voor ons niet acceptabel. Zeker niet gezien de prijs die wij voor de keuken hebben betaald. Wij zijn voornemens om deze zaak uit handen te geven, maar proberen middels deze weg nog voor een laatste maal tot een minnelijke oplossing te komen.
Gewenste Oplossing:
Indien wij kosteloos een nieuw keukenblad krijgen, de wijnklimaatkast zo wordt geplaatst dat deze (ook greeploos) gewoon open kan en de plinten geplaatst worden.
