Klacht: Kenmerk 9767171822080069

op 28 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/mevrouw,
Mw. Samadi is afgelopen zondag met de bus van Arivva gereisd. Ze had een verkeerde ove chipkaart bij zich.
Vanwege haar Nederlands achterstand kon ze niet uitleggen.
Ze verstonde eens niet dat ze om haar legitimatie vragen.
Daardoor hebben ze de politie gebeld. Toen was ze echt geschrokkend. Ze wist eens niet wat er aan de hand is. Ze heeft hartklachten, toen is ze flauw gevallen. Ze is 65 jaar oud, en ze woont pas 6 jaar in Nederland.
Ik vind het echt niet kunnen, met een oude zieke vrouw zo omgaan.
Ik wil graag mijn klacht in de behandeling genomen worden.
In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Met vriendelijke groeten,
Banafsja

Ik wil graag de klacht serieus in behandeling wordt genomen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 28 september 2017 om 19:08 geantwoord

Beste Ninas,

Spijtig om te lezen dat mevr Samadi dit is overkomen. Dat is zeker niet niks.

Iedereen hoort in het bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs. Als dit niet zo is dan wordt er een boete uitgeschreven. Uiteraard vind ik het erg om te lezen dat mevr hierdoor is flauwgevallen omdat ze hartklachten heeft. Onze stewards kunnen aan de buitenkant niet zien of iemand ziek is of niet.

Mocht je het niet eens zijn met de boete die ze heeft gekregen dan is het uiteraard mogelijk om hier bezwaar tegen in te dienen. Dit is via Klacht.nl niet mogelijk. Bezwaar maken kan via het contactformulier op onze website https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva-1/contactformulier.htm. Vermeld in het bericht duidelijk waarom je de boete onterecht vindt. Bij stap 3 van het formulier kies je voor het onderwerp 'bezwaar boete' en wordt er naar alle benodigde gegevens gevraagd. Er dient een kopie van een identiteitsbewijs, een kopie van het voorlopig proces-verbaal en een kopie van de OV-chipkaart als 1 document toegevoegd te worden.

Excuses voor het ongemak dat mevr Samadi heeft ervaren tijdens haar reis. Ik hoop dat het nu weer beter met haar gaat.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Ninas