Klacht: Kastje naar de muur

op 14 juli 2016 over ING in de categorie Banken

In april contact gehad met ing omtrent groei groter rekeningen van de kinderen. Ben gescheiden en was klant geworden bij een andere bank. Omdat er vermoeden van misbruik is wilde ik via de ING app inzicht in de groei groter rekening van de kinderen> ING verzekerde mij dat dit geen probleem was en ik naar een ing kantoor in de buurt moest.Een nieuwe rekening openen en ik zou inzicht kunnen hebben in de rekeningen van mijn jongens. Inmiddels zijn we 3 maanden verder. Vele telefoontjes, vele bezoeken aan een ing kantoor verder. De een zegt dit , de ander dat . Behoorlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Maar nog steeds geen inzicht via de app,

Ik ben tevreden als ik via de app inzicht heb in de groei groter rekening van de kinderen . ING heeft mij verzekerd dat dit mogelijk is.
Het zou toch een normale zaak zijn dat gescheiden ouders BEIDE inzicht kunnen hebben in de groter groei rekening van hun kinderen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 16 juli 2016 om 10:46 geantwoord

Beste Marco,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is en mijn excuses dat u eerder niet goed bent ingelicht.

De Groei Groter rekeningen kunnen maar gekoppeld worden aan 1 rekening. Dit is in uw geval waarschijnlijk de rekening van uw ex partner. De Groei Groter rekeningen kunnen niet aan een 2e rekening gekoppeld worden. Inzicht in deze rekeningen kan alleen wanneer u een gezamenlijke betaalrekening heeft of wanneer uw ex partner geen inzicht meer wil hebben.

De andere optie is om zelf nieuwe Groei Groter rekeningen te openen voor uw kinderen. U kunt dan zelf sparen en heeft dan wel inzicht in deze rekeningen.

Meike
ING Webcare

Heeft op 26 juli 2016 om 16:58 geantwoord

Met andere woorden . De ouder die inzicht heeft in de groei groter rekening ( in dit geval mijn ex) kan zonder toestemming de rekening leegplunderen??. Bizar dat je als gescheiden ouders niet beide ( en logisch dat je geen gezamenlijke rekening meer hebt als je gescheiden bent) Anno 2016 en met de huidige technologie zouden beide ouders met seperate rekeningen bij de ING inzicht moeten kunne hebben. Ben ik dus voor JAn met de korte achternaam overgestapt

Bericht van ING

9 maanden geleden - Ik begrijp dat dit niet het antwoord was waar je op hoopte. Ik kan op dit moment hier alleen niks aan veranderen. De mogelijkheid is er kortgezegd gewoon niet. Wellicht kun je dit idee delen op onze community. Zoals ik eerder aangaf heb je wel de optie om zelf Groei Groter rekeningen te openen en te gaan sparen. Met vriendelijke groet, Meike ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Marco den Buurman