Klacht: Kapotte oven tweedehands aan ons verkocht, geen reacties en geen oplossing geboden

op 27 juni 2016 over Marktplaats in de categorie Websites - Advertenties

Ik heb op 7 december een tweedehands rational oven gekocht voor 1400 euro inclusief btw van Kamiel Hora in Soest. Volgens de verkoper deed de oven het (vier getuigen die hierbij waren).

Nadat later de elektricien de krachtstroom heeft aangelegd heb ik de oven aangesloten maar deze deed niets. Ik heb Rational gebeld om specialist naar de oven te laten kijken. Die zei dat de nulkabel ontbrak binnen in het stopcontact en binnen in de oven. De oven kon nooit hebben gewerkt en daar moet de verkoper en/of vorige eigenaar dus van hebben geweten. Ik heb gebeld (feb/maa), gemaild en aangetekende brief gestuurd. Nooit reactie. Tel. was een tijd niet meer bereikbaar, ook onze verzekeringsadviseur heeft pogingen voor ons gedaan het bedrijf te bereiken. Uiteindelijk deze week pas tel. van zijn vrouw kunnen bereiken. Die zei eerst dat we verkeerd verbonden waren, maar toen ik zei haar te herkennen was ze het toch. Toen zei ze: ja dat is al lang geleden nu en we verkopen geen kapotte dingen. Maar dat is wel makkelijk, zelfs niet op een aangetekende brief reageren en dan zeggen dat het te lang geleden is. Uiteindelijk zei ze alleen dat ze ons niet verder kon helpen en heeft opgehangen. Ik heb meerdere keren gezegd dat we al eerder gebeld en gemaild hadden en een aangetekende brief hadden verstuurd, maar ze reageerde niet waarom ze nergens op hadden geantwoord. Zei alleen maar ‘nee hoor’ ‘nou wij kunnen niets doen’. Waarschijnlijk is het dus gewoon oplichterij dit hele bedrijf, maar we hopen dat ze toch laten zien dat dit niet zo is en ons netjes te woord staan en onze klacht oplossen.

Vooral het feit dat de verkoper nergens op heeft gereageerd en niet eens een voorstel heeft gedaan om ons tegemoet te komen vinden we erg. Zelfs een onaangetekende brief bleef onbeantwoord. Als je een beetje om klanten geeft vind je een bericht dat iets niet werkt heel erg en probeer je dat op te lossen, of de fout nu bij jouzelf of jouw leverancier heeft gelegen. Daar heeft de klant niets mee te maken.
Zeker gezien het feit dat de oven volgens specialisten niet gewerkt kon hebben en 1400 euro voor een oven die al kapot is gewoon echt niet kan. Daarnaast heeft de verkoper niet gereageerd op onze e-mails (26 feb), aangetekende brief (03 maart) en kon ook onze verzekeringsadviseur (maart) het bedrijf niet telefonisch of per mail bereiken. Het bedrijf heeft geen kloppend mail en tel adres in KvK en is dus nauwelijks te bereiken maar verkoopt nog wel actief op Marktplaats.

Onze adviseur vertelde ons dat dit waarschijnlijk vaker gebeurt met dit bedrijf en dat ze daarom ook zo lastig bereikbaar zijn. Uiteindelijk hebben we na drie maanden onbereikbaarheid/geen reacties en uiteindelijk aan de telefoon totaal geen blijk van interesse om ons van dienst te zijn besloten deze klacht in te dienen.

Dat de verkoper het product vervangt door een gelijksoortig product, of dat hij de reparatie van het product betaalt, of dat hij ons geld teruggeeft.

Alle klachten die gemeld zijn door FJ Perez